Lancia Gamma σηματοδοτεί νέα εποχή: το πρώτο SUV της ιταλικής μάρκας


Η παραγωγή ξεκίνησε — η Gamma κατεβαίνει από τη γραμμή στο Melfi

Η ανακοίνωση δεν είναι θεωρητική: η παραγωγή της Lancia Gamma έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Melfi και «οι πρώτες μονάδες βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης». Αυτό το πρακτικό βήμα μετατρέπει σε άμεση πραγματικότητα την υπόσχεση της Lancia για επιστροφή στην κορυφή της μεσαίας κατηγορίας των ηλεκτρικών SUV.

Σχεδίαση και προσανατολισμός: από το Pu+Ra HPE στην παραγωγή

Η νέα Lancia Gamma υπόσχεται κομψό, εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό με αναλογίες σημαντικά μεγαλύτερες από την Ypsilon: μήκος περίπου 4,7 μέτρα, premium στοιχεία και εμφανής σύνδεση με το πρωτότυπο Pu+Ra HPE του 2023. Η σχεδίαση κρατά τα βασικά χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις παραγωγής, και τοποθετεί την Gamma απέναντι σε μοντέλα όπως το Peugeot 5008 και το DS 7.

Η κορυφαία έκδοση Gamma HF προβάλλει σπορ φιλοδοξίες: δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και συνολική ισχύ κοντά στους 400 ίππους — το όριο της πλατφόρμας STLA Medium — που στοχεύει σε δυναμική συμπεριφορά και εντυπωσιακές επιταχύνσεις.

Πλατφόρμα, μπαταρία και αυτονομία — τεχνικά χαρακτηριστικά

Η Gamma θα βασίζεται στην STLA Medium του ομίλου Stellantis, την ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιούν τα Peugeot 3008/5008 και το Opel Grandland, ενώ η μπαταρία των 104 kWh υπόσχεται αυτονομία περίπου 700 χιλιομέτρων (WLTP). Συνδυασμός αποδοτικότητας και άνεσης, σύμφωνα με τις αναφορές, τοποθετεί το νέο SUV ανάμεσα στα πιο ισορροπημένα ηλεκτρικά SUV της μεσαίας κατηγορίας.

Συνοδευτικό πλαίσιο: το εργοστάσιο, η πλατφόρμα και το πρωτότυπο

Το εργοστάσιο του Melfi, στην περιφέρεια της Basilicata, αποτελεί κεντρική μονάδα συναρμολόγησης του ομίλου στη νότια Ιταλία και έχει περάσει μετατροπές προκειμένου να υποστηρίξει την ηλεκτρική παραγωγή μοντέλων του ομίλου. Η επιλογή του Melfi για την παραγωγή της Gamma συνδέει την επένδυση στην αναβίωση της Lancia με τη βιομηχανική βάση της Stellantis στην Ιταλία.

Η πλατφόρμα STLA Medium είναι ένα από τα αρθρωτά ηλεκτρικά θεμέλια που ανακοίνωσε ο όμιλος για μεσαία BEV μοντέλα· στοχεύει στην ισορροπία ανάμεσα σε αυτονομία, χώρους και απόδοση, επιτρέποντας διαφορετικές διαμορφώσεις κινητήρων και μπαταριών. Το πρωτότυπο Pu+Ra HPE, που παρουσιάστηκε το 2023, καθόρισε τη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Lancia και λειτουργεί ως οπτική αναφορά για τη Gamma.

Στρατηγική σημασία και εποπτεία από τη διοίκηση

Η Gamma δεν είναι απλώς ένα νέο μοντέλο· σύμφωνα με τα στοιχεία, θα λειτουργήσει ως «ναυαρχίδα» της μάρκας και κεντρικό στοιχείο στην αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου της Lancia. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, “O νέος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Antonio Filosa, παρακολουθεί στενά την πορεία της στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας εξορθολογισμού του ομίλου και ενίσχυσης των πιο κερδοφόρων εμπορικών σημάτων.”

δειτε ακομα

δειτε ακομα