Η Daihatsu παρουσίασε στο Japan Mobility Show 2025 το πρωτότυπο K-Open, που θυμίζει έντονα το υπάρχον μοντέλο Copen και ανοίγει δρόμο για τον διάδοχό του.
Το Copen, που κυκλοφορεί και στην Ελλάδα, πλησιάζει στο τέλος της δεύτερης γενιάς του, με την παραγωγή να σταματάει τον Ιούλιο του 2026. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας, μιλώντας για το νέο πρωτότυπο, υπαινίχθηκαν ότι έρχεται διάδοχος, παρόλο που η εμφάνιση μένει γνώριμη.
Κίνηση πίσω και νέα πλατφόρμα
Το K-Open ακολουθεί την ίδια λογική με το προηγούμενο πρωτότυπο Vision Concept, βάζοντας τον κινητήρα να σπρώχνει πίσω τους τροχούς. Η Daihatsu δουλεύει πάνω σε πλατφόρμα για μικρά αυτοκίνητα με πίσω κίνηση.
Τι είπε ο Koji Sato
Ο Koji Sato, διευθύνων σύμβουλος της Toyota –μητέρας εταιρείας της Daihatsu–, περιέγραψε τις προκλήσεις: «Ίσως να είναι δύσκολο να μεταδώσω πόσο εντυπωσιακό είναι, αλλά το να πετύχεις πίσω κίνηση σε ένα αυτοκίνητο με μπροστινό κινητήρα και τόσο μικρό αμάξωμα είναι πραγματικά απίστευτο. Πρέπει να τοποθετήσεις χαμηλά τον κινητήρα, να… πακετάρεις προσεκτικά το κιβώτιο και τον άξονα μετάδοσης, και να σχεδιάσεις το χώρο των πεντάλ έτσι ώστε όλα να χωρέσουν αρμονικά μέσα στο αμάξωμα. Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για το πόσο δύσκολο είναι, αλλά με λίγα λόγια, αυτό το αυτοκίνητο είναι γεμάτο από τη σοφία και την ευρηματικότητα των μηχανικών του».
Θερμικός κινητήρας και μηχανικό κιβώτιο
Δεν αποκαλύφθηκαν λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά, αλλά επιβεβαιώθηκε θερμικός κινητήρας και πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στοιχεία που μένουν πιστά στην παράδοση.
Γνώριμη εμφάνιση και εσωτερικό
Εξωτερικά, το K-Open κρατάει στοιχεία του Copen, όπως τα στρογγυλά φανάρια εμπρός και την ανοιχτή οροφή. Μέσα, το οδηγοκεντρικό ταμπλό εστιάζει σε αναλογικούς μετρητές, με χειρόφρενο και διακόπτες στο τιμόνι. Οι λαβές θυρών έγιναν υφασμάτινοι ιμάντες, ενώ τα καθίσματα δίνουν καλή στήριξη.
Η παραγωγή της τρέχουσας γενιάς Copen συνεχίζεται μέχρι τον Αύγουστο του 2026, οπότε η τρίτη γενιά κάνει πρεμιέρα το 2027.
