BMW Group: Δοκιμές νέου «ντίζελ» κινητήρα για εταιρικούς στόλους οχημάτων

Η BMW ξεκινά μια νέα εποχή για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της. Όλα τα καινούργια οχήματα αυτής της κατηγορίας βγαίνουν από τα εργοστάσια στην Γερμανία με HVO 100, ένα βιοκαύσιμο που μειώνει δραστικά τις εκπομπές. Αυτό ισχύει από τον Ιανουάριο του 2025, βοηθώντας εταιρείες να γίνουν πιο πράσινες χωρίς να αλλάξουν τα πάντα.

Στο Λουξεμβούργο, κατά τη διάρκεια του Fleet Europe Days, η BMW παρουσίασε ιδέες για στόλους που θέλουν να μειώσουν το αποτύπωμα CO2. Οι διαχειριστές άκουσαν για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές. Το HVO 100, που προέρχεται από υδρογονωμένα φυτικά έλαια, φτάνει στα 100% καθαρότητα. Μπορεί να μειώσει τις εκπομπές έως και 90% σε όλο τον κύκλο, από την παραγωγή ως την κατανάλωση.

Πάνω από 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα τρέχουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Η BMW ελέγχει τα ανεφοδιασμούς μέσω συστημάτων πληρωμών, εξασφαλίζοντας ότι τα οχήματα παίρνουν μόνο HVO 100. Αυτό βοηθά εταιρικούς πελάτες να παρακολουθούν τα πάντα. Σύντομα, συμφωνίες με μεγάλους στόλους στη Γερμανία και την Ιταλία θα δώσουν δεδομένα για βελτιώσεις. Πιθανώς, αυτό θα επεκταθεί γρήγορα.

Οι δηλώσεις των στελεχών και οι πρακτικές εφαρμογές

Ο Dr. Martin Kaufmann, επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων στη BMW, μίλησε ανοιχτά. «Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν στους δρόδους οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά. Με το HVO 100, που υποκαθιστά το ντίζελ, έχουμε τη δυνατότητα να μειώσουμε το αποτύπωμα CO2 των εταιρικών στόλων. Ιδίως στον τομέα καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες, διακρίνουμε δυνατότητες που είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε».

Ο Bernhard Kuhnt, υπεύθυνος πωλήσεων στην Ευρώπη, πρόσθεσε λεπτομέρειες για τους πελάτες. «Οι εταιρικοί πελάτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη και, ταυτόχρονα, το ντίζελ παραμένει μία πολύ αποδοτική τεχνολογία κίνησης για πολλούς στόλους. Η χρήση του HVO 100 προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών CO2, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες χρήσης — είτε πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις είτε για ρυμούλκηση. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να βοηθήσουμε τους εταιρικούς πελάτες μας να μειώσουν σημαντικά το αποτύπωμα CO2 των στόλων τους».

HVO 100

Στα εργοστάσια της BMW στο Μόναχο, το Dingolfing, το Regensburg και τη Λειψία χρησιμοποιείται το Neste MY Renewable Diesel™. Η αρχική δεξαμενή γεμίζει με 5 έως 8 λίτρα, ανάλογα το μοντέλο. Αυτό το καύσιμο ταιριάζει απόλυτα στους κινητήρες diesel της εταιρείας.

Προκλήσεις στη νομοθεσία και μελλοντικές προοπτικές

Μα πώς θα προχωρήσει αυτό στην πράξη, αν η νομοθεσία μείνει πίσω;

Η BMW πιέζει για αλλαγές, ζητώντας άμεση εφαρμογή της οδηγίας RED III. Θέλει εθνικούς στόχους μείωσης εκπομπών κατά 30% στα καύσιμα μέχρι το 2025. Ο Dr. Thomas Becker, υπεύθυνος πολιτικής και βιωσιμότητας, εξήγησε τις ανάγκες. «Το BMW Group ζητά να λαμβάνεται υπόψη κάθε μέτρο μείωσης των εκπομπών CO2 σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει και τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, ειδικά για οχήματα που λειτουργούν κυρίως με καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 (CNF). Αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται επίσημα στη νομοθεσία της Ε.Ε. για τους στόλους. Τα καύσιμα είναι διαθέσιμα, εκείνο που απαιτείται τώρα είναι ένας πρακτικός και ταχύτατα εφαρμόσιμος κανονισμός, που να επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύσσουν καινοτομίες και να τις καθιστούν εμπορεύσιμες».

Η εταιρεία μένει πιστή στο μότο της: επιλογές αντί απαγορεύσεων. Επενδύει σε ηλεκτρικά, υβριδικά, υδρογόνο και βελτιωμένους κινητήρες με ανανεώσιμα καύσιμα. Ήδη εγκρίνει HVO 100, B10, eFuels για diesel και E25 για βενζίνη.

BMW X1 sDrive18d

δειτε ακομα

δειτε ακομα