BMW iX1: Όλα τα νέα χαρακτηριστικά της ανανεωμένης έκδοσης του ηλεκτρικού SUV

Η BMW ετοιμάζεται να αλλάξει πρόσωπο στα ηλεκτρικά της οχήματα. Μέχρι το τέλος του 2027, η γερμανική εταιρεία θα βγάλει στην αγορά 40 φρέσκα μοντέλα, όλα βασισμένα στην καινοτόμο πλατφόρμα Neue Klasse, που φέρνει επανάσταση σε σχεδίαση και τεχνολογία. Το μικρότερο ηλεκτρικό SUV της, η iX1, μπαίνει πρώτη στη λίστα για ανανέωση, με πιο δυναμική εμφάνιση και προηγμένα συστήματα.

Από το 2022, η τρέχουσα iX1 κυκλοφορεί ως η καθαρά μπαταρίας εκδοχή της δημοφιλούς X1. Παρόλο που μετράει μόλις τρία χρόνια, η BMW σπεύδει να την ανανεώσει πλήρως μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Εμφάνιση που Θυμίζει Κλασικά Μοντέλα

Ο Mike Reichelt, επικεφαλής της Neue Klasse, ξεκαθάρισε πρόσφατα ότι «σε ολόκληρη τη γκάμα της BMW μέχρι το 2027, ανεξαρτήτως τύπου κίνησης» θα μπει η νέα τεχνολογία. Έτσι, ακόμη και η X1 με συμβατικούς κινητήρες θα πάρει κομμάτι από αυτή την αλλαγή, κάτι που δείχνει πόσο ευρύ είναι το σχέδιο.

Η νέα iX1 τραβάει ιδέες από την iX3 σε εξωτερική εικόνα. Η κάθετη μάσκα της θα κλείνει εντελώς για να βελτιώσει την αεροδυναμική, ενώ τα φώτα της θα φέρνουν στο μυαλό τις θρυλικές μάσκες των BMW 2002 και E30 –μια αναφορά στο παρελθόν που ενθουσιάζει φαν.

Οι θόλοι των τροχών βγαίνουν πιο έξω, δίνοντας επιθετική σιλουέτα στο αμάξι. Το σχήμα της οροφής μένει οικείο, ανοίγοντας δρόμο ίσως για μια coupe εκδοχή iX2 αργότερα. Οι χειρολαβές εξαφανίζονται στο σασί, το παρμπρίζ γέρνει περισσότερο, και οι ζάντες παίρνουν αεροδυναμικά καπάκια για λιγότερη αντίσταση.

Πίσω, πλατιά LED φώτα σαν της iX3 θα απλώνονται οριζόντια. Μια αεροτομή στην οροφή θα προσθέτει σπορ νότα, ενώ οι προφυλακτήρες αλλάζουν ανάλογα με την έκδοση –πιο απλοί για βασικές, πιο φουσκωτοί για ισχυρές.

Μήπως αυτή η μίξη παλιού και νέου κάνει την iX1 πιο ελκυστική από ποτέ;

Αποδοτικότητα και Εσωτερικό σε Νέο Επίπεδο

Η πλατφόρμα Neue Klasse φέρνει μεγάλη οικονομία, με ηλεκτροκινητήρες eDrive έκτης γενιάς που κόβουν τις απώλειες ενέργειας κατά 40% και ελαφραίνουν το όχημα κατά 10%. Θα βγαίνει σε πισωκίνητες και τετρακίνητες παραλλαγές, με ισχύ πιθανότατα πάνω από 309 άλογα –ένα άλμα από την παλιά γενιά.

Η μπαταρία της θα είναι μικρότερη από τα 108,7 kWh της iX3, αλλά οι κυλινδρικές κυψέλες νέας τεχνολογίας θα την κάνουν εξυπνότερη. Η αυτονομία εκτοξεύεται από τα 473 χιλιόμετρα του τωρινού μοντέλου, φτάνοντας ίσως τα 600 σε καλές συνθήκες.

Με αρχιτεκτονική 800V, η φόρτιση αγγίζει τα 400 kW, πολύ πάνω από τα 130 kW της σημερινής. Αυτό σημαίνει λιγότερη ώρα αναμονής στα σταθμούς –ένα βήμα που κάνει τα ηλεκτρικά πιο πρακτικά στην καθημερινότητα.

Μέσα, το paνοραμικό iDrive απλώνεται σε όλο το ταμπλό σαν ενιαία οθόνη, με τεράστια κεντρική αφίσα για έλεγχο. Το Operating System X ανταποκρίνεται γρήγορα σε φωνές και εντολές, ενώ στις πλούσιες εκδόσεις μπαίνουν head-up display και το HypersonX ηχοσύστημα, που δημιουργεί ήχο οδήγησης προσαρμοσμένο στον οδηγό –σχεδόν σαν προσωπική συναυλία.

Χάρη στη νέα βάση, οι επιβάτες παίρνουν extra χώρο, όπως και τα πράγματα στο πορτμπαγκάζ. Η BMW, γνωστή για την ακρίβεια στην κατασκευή εδώ και δεκαετίες, ενσωματώνει έτσι την μπαταρία χωρίς να κλέβει εκατοστά.

Η παρουσίαση της νέας iX1 έρχεται μέσα στο 2027, με τιμή γύρω στα 46.000 ευρώ στη Γερμανία για την βασική. Οι M Sport με δυο μοτέρ θα κοστίζουν αρκετά παραπάνω.

Δεν τελειώνει εκεί: η κλασική X1 συνεχίζει με πλατφόρμα CLAR και ήπια υβριδικά ή plug-in συστήματα, δανειζόμενη όμως τεχνολογίες από τη Neue Klasse για να μείνει ανταγωνιστική.

δειτε ακομα

δειτε ακομα