Η Ελλάδα παίρνει το χειροκρότημα από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) για την οργάνωση μεγάλων αγώνων. Η χώρα μας φιλοξενεί τον πρώτο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος Ιστορικών Αυτοκινήτων 2026, στις 23 και 24 Μαΐου, με το θρυλικό Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να ανοίγει την αυλαία του νέου θεσμού.
Οι Έλληνες διοργανωτές, μέσω της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ), κερδίζουν έδαφος διεθνώς. Αυτός ο αγώνας διατηρεί τον παγκόσμιο του ρόλο για τέταρτη χρονιά, δείχνοντας πίστη στην εμπειρία μας μετά από χρόνια απουσίας.
Η επιστροφή από το 2022 και η ένταξη στον ευρωπαϊκό χάρτη
Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ξύπνησε ξανά το 2022. Τότε, ο αγώνας μπήκε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα διεκδικούσε θέση στον ευρωπαϊκό κύκλο – και τα κατάφερε γρήγορα.
Η FIA έδωσε το πράσινο φως λίγο μετά. Από το 2023, η διοργάνωση μπήκε επίσημα στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων, βάζοντας τέλος σε εξαετή κενό. Οι συμμετοχές αυξάνονται σταθερά, με οδηγούς από όλη την Ευρώπη να στρέφουν το βλέμμα στην Ελλάδα.
Πέρσι, ο αγώνας έφερε πάνω από 100 πληρώματα από 15 χώρες. Η FIA, βλέποντας την επιτυχία, αποφάσισε να χωρίσει τα πρωταθλήματα σε ασφάλτινα και χωμάτινα για το 2026, και το Ακρόπολις παίρνει την τιμητική θέση του ανοίγματος στο χωμάτινο.
Μήπως αυτό δείχνει ότι οι ελληνικοί δρόμοι, με τις καμπές και τα βράχια τους, παραμένουν θρύλος στον κόσμο των ράλλυ;
Το μέλλον: Αγώνες σε Πορτογαλία, Φινλανδία και αλλού
Η ΟΜΑΕ εξέδωσε την επίσημη ανακοίνωση, γεμίζοντας χαρά τους φίλους του σπορ.
«Τον εναρκτήριο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων
του 2026 θα φιλοξενήσει η χώρα μας στις 23 και 24 Μαΐου. Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις διατηρεί
τον διεθνή του χαρακτήρα για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, όντας ο πρώτος αγώνας του
νεοσύστατου πρωταθλήματος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).
Η «αναγέννηση» του αγώνα ήρθε το 2022, όταν το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις προσμετρούσε στο
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων και ταυτόχρονα αποτελούσε υποψήφιο
για ένταξη στον ευρωπαϊκό θεσμό. Λίγο αργότερα, το όνειρο έγινε πραγματικότητα: η διοργάνωση
έλαβε την έγκριση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας και από το 2023 εντάχθηκε επίσημα στο
καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, έπειτα από απουσία
έξι ετών. Έκτοτε, αποτελεί σταθερά ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα του θεσμού.
Για την επόμενη χρονιά, η FIA προχώρησε στη δημιουργία δύο ξεχωριστών πρωταθλημάτων, ενός
ασφάλτινου και ενός χωμάτινου, με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να ανοίγει την αυλαία του
χωμάτινου Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων στις 23 και 24 Μαΐου.
Η συνέχεια θα δοθεί στην Πορτογαλία, η οποία στις 19 και 20 Ιουνίου θα φιλοξενήσει τον δεύτερο
γύρο του πρωταθλήματος. Το Lahti Historic Rally θα διεξαχθεί στη Φινλανδία από τις 20 έως τις
22 Αυγούστου, ενώ το East Sweden European Historic Rally θα αποτελέσει τον τέταρτο αγώνα του
θεσμού (28-29 Αυγούστου). Η αυλαία του νεοσύστατου πρωταθλήματος θα πέσει στη γειτονική
Ιταλία, με το Rally del Brunello Storico, το οποίο θα διεξαχθεί στις 27 και 28 Νοεμβρίου 2026.
Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει την άνοιξη και ο σχεδιασμός της διοργάνωσης του 2026
έχει ήδη ξεκινήσει!»
Πάντως, οι προετοιμασίες τρέχουν ήδη, με την ΟΜΑΕ να σχεδιάζει λεπτομέρειες για έναν αγώνα που ενώνει παρελθόν και μέλλον στα ελληνικά βουνά.
