Η BMW ανασχεδιάζει το μικρό της SUV — τι σημαίνει για την ελληνική αγορά
Η είδηση είναι απτή: η BMW σχεδιάζει να παρουσιάσει μέσα στο 2027 μια νέα γενιά της BMW iX1, μέρος της ευρύτερης στρατηγικής που προβλέπει 40 νέα μοντέλα μέχρι το 2027. Η σημερινή iX1, η οποία παρουσιάστηκε το 2022 ως το μικρό ηλεκτρικό SUV της μάρκας, δεν θα μείνει απλώς ανανεωμένη — θα επανασχεδιαστεί πλήρως πάνω στην πλατφόρμα Neue Klasse, με αλλαγές που αφορούν εξωτερικό, μπαταρία, λογισμικό και αρχιτεκτονική φόρτισης.
Σχήμα και χαρακτήρας: από τις μάσκες των 2002 και E30 στη σύγχρονη γραμμή
Η επόμενη iX1 θα υιοθετήσει «κάθετη» κλειστή μάσκα και νέα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στις κλασικές BMW 2002 και E30. Οι θόλοι θα είναι έντονα τονισμένοι για πιο επιθετική στάση, ενώ το προφίλ της οροφής θα παραμείνει γνώριμο, αφήνοντας όμως την πόρτα ανοιχτή για μια πιο κομψή coupe έκδοση iX2 στο μέλλον. Χειρολαβές ενσωματωμένες, κεκλιμένο παρμπρίζ και ζάντες με αεροδυναμικά καλύμματα συνθέτουν την εικόνα ενός μικρού SUV που θέλει να φαίνεται μεγαλύτερο από ό,τι είναι.
Μπαταρία, eDrive και φόρτιση: τα τεχνικά δεδομένα
Στη βάση της αλλαγής βρίσκεται η νέα γενιά ηλεκτροκινητήρων eDrive (6ης γενιάς) και η πλατφόρμα Neue Klasse, που υπόσχονται μείωση ενεργειακών απωλειών κατά 40% και μείωση βάρους κατά 10%. Η μπαταρία θα αξιοποιεί κυλινδρικές κυψέλες νέας γενιάς —μικρότερη από την 108,7 kWh της iX3 αλλά πιο αποδοτική— με αυτονομία που σε κορυφαίες εκδόσεις προσεγγίζει τα 600 km. Η νέα 800V αρχιτεκτονική θα επιτρέψει πολύ ταχύτερη φόρτιση, θεωρητικά έως 400 kW, ξεπερνώντας εύκολα τα σημερινά όρια των ~130 kW για την αγορά.
Εσωτερικό, λογισμικό και γκάμα
Στο εσωτερικό θα κυριαρχεί το πανοραμικό iDrive —ένα ενιαίο σύστημα οθόνης που εκτείνεται στο ταμπλό— μαζί με τη νέα έκδοση του λογισμικού Operating System X. Κορυφαίες εκδόσεις προβλέπουν head‑up display και το νέο HypersonX ηχοσύστημα, που υπόσχεται «συναισθηματικό ήχο οδήγησης» προσαρμοσμένο στο στυλ του οδηγού. Η BMW διατηρεί παράλληλα την X1 με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην προσφορά της, στην πλατφόρμα CLAR, με ήπια υβριδικά και plug‑in hybrid συστήματα —μια κίνηση που επηρεάζει και την επιλογή αγοραστών στην Ελλάδα.
Σύντομο υπόβαθρο για τη Neue Klasse και το χρονοδιάγραμμα
Η πλατφόρμα Neue Klasse ανακοινώθηκε από την BMW ως η κεντρική στρατηγική για την επόμενη γενιά οχημάτων της εταιρείας, με έμφαση σε ηλεκτρικά συστήματα, νέα μορφή κυψελών μπαταρίας και λογισμικό ως βασική διαφοροποίηση. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι τα πρώτα μοντέλα της Neue Klasse θα κυκλοφορήσουν από το 2025 και ότι μέχρι το 2027 η τεχνολογία θα έχει επεκταθεί «σε ολόκληρη τη γκάμα». Αυτές οι κινήσεις αντικατοπτρίζονται απευθείας στην ανανέωση της iX1, που στοχεύει σε βελτίωση αυτονομίας, αποδοτικότητας και ταχυφορτισής.
Σημείο αναφοράς στην επικοινωνία της BMW για το πρόγραμμα είναι ο Mike Reichelt, που χαρακτηρίζεται ως επικεφαλής της Neue Klasse και υπογράμμισε τη διάχυση της τεχνολογίας σε όλη τη γκάμα. Όπως είπε: «σε ολόκληρη τη γκάμα της BMW μέχρι το 2027, ανεξαρτήτως τύπου κίνησης».
