Από τον Ιανουάριο του 2025 όλα τα πετρελαιοκίνητα BMW που παράγονται στη Γερμανία θα φεύγουν από το εργοστάσιο με HVO 100 στην τάπα του ρεζερβουάρ. Η κίνηση αυτή δεν είναι επικοινωνιακό τέχνασμα: η BMW Group εφαρμόζει ήδη πιλοτικά τη διαδικασία για εταιρικούς στόλους, με ιχνηλάτηση ανεφοδιασμών και συμφωνίες σε Γερμανία και Ιταλία.
Εργοστασιακή πλήρωση και διαχείριση στόλων
Η BMW ανακοίνωσε ότι όλα τα νέα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που βγαίνουν από τα εργοστάσια του Group στη Γερμανία (Μόναχο, Dingolfing, Regensburg, Λειψία) θα παραδίδονται στους εμπόρους με αρχική πλήρωση HVO 100. Η ποσότητα κυμαίνεται μεταξύ πέντε και οκτώ λίτρων ανά όχημα, ανάλογα με το μοντέλο.
Στόχος είναι η δημιουργία εταιρικών στόλων που λειτουργούν αποκλειστικά με ανανεώσιμα καύσιμα, με τεχνική λύση που συγκρίνει τα δεδομένα ανεφοδιασμού κάθε αυτοκινήτου με τα συστήματα πληρωμών του διαχειριστή στόλου. Οι πρώτες συμβάσεις με μεγάλους διαχειριστές στόλων στη Γερμανία και την Ιταλία αναμένονται να οριστικοποιηθούν σύντομα — τα πιλοτικά δεδομένα θα καθορίσουν την κλίμακα εφαρμογής.
Πού στηρίζεται η τεχνική επιλογή και τι λένε οι επικεφαλής
«Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά. Με το HVO 100, που υποκαθιστά το ντίζελ, έχουμε τη δυνατότητα να μειώσουμε το αποτύπωμα CO2 των εταιρικών στόλων. Ιδίως στον τομέα καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες, διακρίνουμε δυνατότητες που είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε», δήλωσε ο Dr. Martin Kaufmann, Επικεφαλής Ανάπτυξης Κινητήρων του BMW Group.
Ο Bernhard Kuhnt, Επικεφαλής Πωλήσεων Ευρώπης, συμπλήρωσε: «Οι εταιρικοί πελάτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη και, ταυτόχρονα, το ντίζελ παραμένει μία πολύ αποδοτική τεχνολογία κίνησης για πολλούς στόλους. Η χρήση του HVO 100 προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών CO2, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες χρήσης — είτε πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις είτε για ρυμούλκηση.»
Η εταιρεία διατηρεί το μότο «Options instead of bans» και δηλώνει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε BEV, plug‑in hybrid, κυψέλες υδρογόνου και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης συμβατούς με ανανεώσιμα καύσιμα. Το BMW Group έχει ήδη εγκρίνει τη χρήση HVO 100, B10 και eFuels για πετρελαιοκινητήρες (σύμφωνα με EN590) και E25/eFuels για βενζινοκινητήρες (σύμφωνα με EN228).
Ρυθμιστικά εμπόδια και τα επόμενα βήματα
Ο Dr. Thomas Becker, Επικεφαλής Πολιτικής, Εξωτερικών Σχέσεων και Βιωσιμότητας του BMW Group, τόνισε: «Το BMW Group ζητά να λαμβάνεται υπόψη κάθε μέτρο μείωσης των εκπομπών CO2 σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει και τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, ειδικά για οχήματα που λειτουργούν κυρίως με καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 (CNF). Αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται επίσημα στη νομοθεσία της Ε.Ε. για τους στόλους.»
Προκειμένου να κλιμακωθεί η χρήση, το BMW Group ζητά την πλήρη εφαρμογή της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED III), με εθνικούς στόχους και μεταφορά στην εθνική νομοθεσία έως το 2025 — αίτημα που αντικατοπτρίζει την ανάγκη για σαφή ρυθμικά κίνητρα ώστε οι εταιρείες να επενδύσουν σε εμπορεύσιμες λύσεις.
Neste, ο Φινλανδικός προμηθευτής του «Neste MY Renewable Diesel™» που χρησιμοποιεί η BMW, είναι παγκόσμιος παραγωγός ανανεώσιμου diesel (HVO) και έχει έδρα στο Espoo της Φινλανδίας. Το προϊόν του ισχυρίζεται μείωση έως και 90% στις εκπομπές CO2e «well to wheel» σε σύγκριση με ορυκτό diesel, όταν λαμβάνονται υπόψη οι πρώτες ύλες και η παραγωγική αλυσίδα.
Παρατήρηση: η BMW κινείται πρακτικά προς την υιοθέτηση HVO 100 σε εργοστασιακή κλίμακα και ζητά νομοθετική αναγνώριση των ωφελειών των ανανεώσιμων καυσίμων στο συνολικό κύκλο ζωής οχημάτων, ώστε να μετρηθεί και να επιτραπεί η μείωση του αποτυπώματος CO2 σε επίπεδο στόλων.
