Το δικαστήριο της Φλόριντα έβαλε οριστικό τέλος στη λειτουργία της εγκατάστασης, απαγορεύοντας νέες μεταγωγές και διατάζοντας την άμεση απομάκρυνση του εξοπλισμού. Ο κυβερνήτης Ρον ΝτεΣάντις επιβεβαίωσε το κλείσιμο λίγες ημέρες αργότερα, λέγοντας ότι το κέντρο δεν φιλοξενεί πλέον κανέναν.
Η πορεία μέχρι το οριστικό κλείσιμο
Το κέντρο έκλεισε οριστικά τον Ιούνιο του 2026, μετά από περίπου έναν χρόνο λειτουργίας. Είχε στηθεί βιαστικά τον Ιούνιο του 2025 μέσα σε μία εβδομάδα σε εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο των Έβεργκλεϊντς. Η δικαστής Κάθλιν Ουίλιαμς απαγόρευσε την εισαγωγή νέων μεταναστών και διέταξε την απόσυρση εξοπλισμού εντός 60 ημερών.
Αντιδράσεις και συνθήκες
Πολλοί κρατούμενοι περιέγραψαν άθλιες συνθήκες. Ο Λουίς Γκονσάλες μίλησε τηλεφωνικά για κελιά με τριάντα άτομα, υπερβολική ζέστη τη μέρα και παγωμένες νύχτες, συνεχές πλήθος κουνουπιών. «Ακόμη και στα ζώα δεν θα έπρεπε να συμπεριφέρονται έτσι. Αυτό είναι βασανιστήριο» είπε.
Αγωγές ανθρωπιστικών οργανώσεων κατήγγειλαν έλλειψη πρόσβασης σε δικηγόρους και κράτηση χωρίς κατηγορίες. Περιβαλλοντικές ομάδες όπως οι Friends of the Everglades και η Center for Biological Diversity προσέφυγαν στη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας ότι η κατασκευή έγινε χωρίς μελέτη επιπτώσεων σε προστατευόμενη περιοχή. Η απόφαση της Ουίλιαμς ήρθε μετά από διαδικασία που ξεκίνησαν αυτές οι δύο οργανώσεις.
Νωρίτερα τον Αύγουστο του 2025 μια άλλη δικαστική εντολή για κλείσιμο είχε ανασταλεί από το Εφετείο. Τελικά η προσωρινή φύση της εγκατάστασης και οι πιέσεις οδήγησαν στο οριστικό τέλος, με όλους τους κρατούμενους να μεταφέρονται αλλού.
