Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας ανακοίνωσε χθες την κύρωση της σύμβασης για τη νέα μαρίνα της Κέρκυρας, που εγκρίθηκε από τη Βουλή. Αυτό το έργο, με επένδυση άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ, θα φιλοξενεί μεγάλους ιστιοπλόους και θα τονώσει τον θαλάσσιο τουρισμό στο Ιόνιο. Η Κέρκυρα, με την πλούσια ναυτική ιστορία της από εποχές Βενετίας, φαίνεται έτοιμη να γίνει στρατηγικός κόμβος για πολυτελή σκάφη.
«Η νέα μαρίνα της Κέρκυρας θα αλλάξει τον χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού στο Ιόνιο», είπε ο Κικίλιας, τονίζοντας την αξία του εγχειρήματος. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός: «Δεν μιλάμε μόνο για μία σύγχρονη υποδομή υψηλών προδιαγραφών, αλλά για ένα έργο που δημιουργεί νέες δουλειές, ενισχύει την τοπική οικονομία και αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν. Το ελληνικό κράτος εξασφαλίζει σημαντικά έσοδα από το τίμημα της υποπαραχώρησης και ταυτόχρονα, διασφαλίζεται μοντέλο λειτουργίας που σέβεται το περιβάλλον και τη φυσιογνωμία του νησιού. Η Κέρκυρα έχει τη ναυτική παράδοση και τη δυναμική για να αποτελεί κόμβο προσέλκυσης mega yachts από ολόκληρο τον κόσμο. Με συνεργασία επενδυτών, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κράτους, προχωρούμε ένα έργο που θα αποδίδει οφέλη για δεκαετίες, με σύγχρονες υποδομές, καθαρούς κανόνες και ανάπτυξη με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες».
Επένδυση και οικονομικά οφέλη
Η Lamda Marinas αναλαμβάνει την κατασκευή μετά από διαγωνισμό που τελείωσε πέρυσι. Το κράτος θα λάβει περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ σε 40 χρόνια ως τίμημα. Πάντως, η πραγματική απόδοση μπορεί να ξεπεράσει τις προβλέψεις αν ο τουρισμός ανεβαίνει.
Η μαρίνα θα δέχεται γύρω στα 400 σκάφη, ακόμα και mega yachts μήκους 140 μέτρων, με ενεργειακά αποδοτικά συστήματα και μέτρα για το περιβάλλον. Στα 39.400 τ.μ. της χερσαίας ζώνης, θα φτιαχτούν μαγαζιά, εστιατόρια, ένα μικρό ξενοδοχείο, πάρκινγκ και πράσινοι χώροι αναψυχής – όλα με γνώμονα την αρμονία με το νησί. Οι εργαζόμενοι στην περιοχή ελπίζουν σε αύξηση δραστηριοτήτων. Ποιος δεν θα χαιρόταν με εκατοντάδες νέες δουλειές σε ναυτιλία, επισκευές, εμπόριο και φαγητό; Το έργο, ξεκινώντας από master plan του 2009, μπαίνει τώρα σε φάση υλοποίησης.
Πράσινη ανάπτυξη και θέσεις εργασίας
Ο υφυπουργός Στέφανος Γκίκας τόνισε την κυβερνητική προτεραιότητα για τον θαλάσσιο τουρισμό. «Η ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού, αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο προορισμό yachting», δήλωσε. Η μαρίνα θα λειτουργεί ως πρότυπο πράσινου λιμανιού, με έμφαση στην ενέργεια και την προστασία του φυσικού χώρου.
Αυτή η κίνηση ενισχύει τα έσοδα του κράτους και ωφελεί την τοπική οικονομία μακροπρόθεσμα. Οι ειδικοί βλέπουν πιθανότητες για μακρύτερη παραμονή επισκεπτών στο νησί. Χωρίς αμφιβολία, η Κέρκυρα κερδίζει έδαφος στον ανταγωνισμό.
