Στο παρελθόν, η διαφήμιση κάθε κονσόλας ως η “ισχυρότερη κονσόλα της γενιάς” αποτελούσε κεντρικό σημείο στην εμπορική της προώθηση. Ωστόσο, ο Seamus Blackley, δημιουργός του πρωτότυπου Xbox, υποστηρίζει ότι έχει φτάσει η στιγμή οι εταιρείες να αλλάξουν αυτή την προσέγγιση και να εστιάσουν περισσότερο στις επιθυμίες των παικτών. Σύμφωνα με τον Blackley, οι παίκτες δεν ενδιαφέρονται τόσο για την ακατέργαστη ισχύ, αλλά για το αποκλειστικό περιεχόμενο, τους μοναδικούς τίτλους παιχνιδιών και τις καινοτόμες εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει μια κονσόλα.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο VideoGamer, ο δημιουργός του Xbox εξέφρασε τον θαυμασμό του για τα τεράστια “άλματα” στις επιδόσεις των κονσολών στο παρελθόν. Ωστόσο, σήμερα, αυτά τα “άλματα” είναι συχνά απλώς μια μικρή βελτίωση, μια μικρή ώθηση στις τεχνικές προδιαγραφές. Δεν φαίνεται να βοηθούν πλέον το Xbox ή το PlayStation να αυξήσουν τις πωλήσεις τους όπως συνέβαινε στο παρελθόν, δεδομένης της ωρίμανσης της αγοράς και των εναλλακτικών επιλογών gaming.
«Πιστεύω ακράδαντα ότι η αφήγηση γύρω από το ότι [οι κονσόλες] είναι πιο ισχυρές δεν είναι χρήσιμη σήμερα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Blackley, αμφισβητώντας την παραδοσιακή στρατηγική μάρκετινγκ των κατασκευαστών κονσολών.
Επιπλέον, ο Blackley εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την πορεία που έχει πάρει το brand του Xbox τα τελευταία χρόνια και την πρόσφατη ανακοίνωση της Microsoft ότι η επόμενη γενιά Xbox θα αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο άλμα στο hardware. Ο Blackley υπαινίσσεται ότι θα είχε διαχειριστεί το brand διαφορετικά και ότι η έμφαση στην ακατέργαστη ισχύ δεν είναι απαραίτητα ο σωστός δρόμος για το μέλλον του Xbox και της βιομηχανίας παιχνιδιών γενικότερα. Η εστίαση στην ποιότητα των παιχνιδιών, τις online υπηρεσίες όπως το Xbox Game Pass και την δημιουργία μιας ισχυρής κοινότητας παικτών θα ήταν μια πιο βιώσιμη στρατηγική.
«Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκαν αυτό το brand και το πώς συνέχισαν την ιστορία του δεν είναι δικό μου γ…(ακατάλληλη έκφραση). Γνωρίζετε ότι δεν είναι, δεν θα είχα ενεργήσει με τον ίδιο τρόπο», συμπλήρωσε, εκφράζοντας ξεκάθαρα την διαφωνία του με την τρέχουσα στρατηγική της Microsoft.