Γαλλία: Μείωση του ορίου ταχύτητας στα 50 χλμ/ώρα στον Παρισινό Περιφερειακό για λιγότερο θόρυβο

Από σήμερα, το όριο ταχύτητας στον Περιφερειακό δρόμο του Παρισιού μειώνεται στα 50 χλμ/ώρα. Αυτή η απόφαση προήλθε από τη σοσιαλίστρια δήμαρχο Αν Ινταλγκό και έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους βουλευτές της δεξιάς και μέλη της κυβέρνησης.

Η μετάβαση από το προηγούμενο όριο των 70 χλμ/ώρα, που ισχύει εδώ και δέκα χρόνια, θα εφαρμοστεί αρχικά σε συγκεκριμένα τμήματα του Περιφερειακού δρόμου. Πρόκειται για μια οδική αρτηρία μήκους 35 χιλιομέτρων που περιβάλλει την γαλλική πρωτεύουσα. Το μέτρο θα επεκταθεί σε όλο το μήκος του δρόμου από τις 10 Οκτωβρίου, με προγραμματισμένες νυχτερινές διακοπές κυκλοφορίας για την τοποθέτηση των νέων πινακίδων.

Όπως αναφέρει ο δήμος του Παρισιού, στόχος είναι η μείωση του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής των 550.000 κατοίκων που ζουν κοντά στην οδό.

Ο αντιδήμαρχος αρμόδιος για τις μεταφορές, Νταβίντ Μπελιάρ, υπογραμμίζει: «Αυτό το μοντέλο αστικού δρόμου που έχει διαμορφωθεί από τη δεκαετία του 1970 δεν είναι πλέον βιώσιμο, δεδομένης της επιτάχυνσης της κλιματικής αλλαγής. Δημιουργεί προβλήματα υγείας και εμποδίζει την ξεκούραση των ανθρώπων».

Αν και οι συνέπειες της μείωσης ταχύτητας στην ποιότητα του αέρα παραμένουν αμφισβητήσιμες, οι επιπτώσεις στην ηχητική ρύπανση είναι θεατές. Σύμφωνα με το κέντρο τεχνικής περιβαλλοντικής αξιολόγησης Bruitparif, αναμένονται αυξήσεις θορύβου κατά 2 έως 3 ντεσιμπέλ. Επιπλέον, η δημοτική αρχή επιδιώκει τη μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων σε έναν δρόμο που καθημερινά εξυπηρετεί πάνω από ένα εκατομμύριο μετακινήσεις.

Η μέση ταχύτητα κατά τη διάρκεια της ημέρας ανέρχεται σε 35 χλμ/ώρα, επομένως το νέο όριο δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στις υπόλοιπες ώρες της ημέρας.

Πολλοί επικριτές αυτού του μέτρου το θεωρούν «αντικοινωνικό», καθώς πλήττει κυρίως τους εργαζόμενους τη νύχτα και τους μετακινούμενους νωρίς το πρωί, οι οποίοι εξαρτώνται από τον Περιφερειακό για τις διαδρομές τους.

Η πρόεδρος της περιοχής του Ιλ-ντε-Φρανς, Βαλερί Πεκρές, επισημαίνει ότι οι αλλαγές αυτές μπορεί να στερήσουν από τους ανθρώπους 12 λεπτά ύπνου καθημερινά, μια άποψη που βρίσκει υποστήριξη από πολλές εργοδοτικές ενώσεις.

Ο νέος υπουργός Μεταφορών, Φρανσουά Ντυροβρέ, χαρακτήρισε την απόφαση της δημάρχου «μονομερή» και δήλωσε ότι θα έχει επιπτώσεις σε εκατομμύρια πολίτες. Ο υπουργός συναντήθηκε με την Ινταλγκό για να εκφράσει τις επιφυλάξεις του σχετικά με το μέτρο.

«Δεν υπάρχει καμία μελέτη που να αναλύει εναλλακτικές διαδρομές, τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία ή τις περιβαλλοντικές και οικονομικές συνέπειες», δήλωσε ο Φιλίπ Νοζιέρ, πρόεδρος της ένωσης 40 millions d’automobilistes.

Στην πρόσφατη συνάντησή τους, ο υπουργός και η δήμαρχος συμφώνησαν ότι θα διεξαχθεί «μόνιμη και ανεξάρτητη» αξιολόγηση της μείωσης του ορίου ταχύτητας στον Περιφερειακό, με πιθανή ανασκόπηση των αποτελεσμάτων σε έναν χρόνο.

δειτε ακομα

δειτε ακομα