Η νέα μαρίνα της Κέρκυρας, ένα έργο που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στον θαλάσσιο τουρισμό του Ιονίου, πήρε το πράσινο φως από τη Βουλή. Η κύρωση της Σύμβασης Υποπαραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών (Mega Yacht Marina) ανοίγει τον δρόμο για μια επένδυση που ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ.

«Δεν μιλάμε μόνο για μία σύγχρονη υποδομή υψηλών προδιαγραφών, αλλά για ένα έργο που δημιουργεί νέες δουλειές, ενισχύει την τοπική οικονομία και αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας. Τόνισε πως το ελληνικό κράτος εξασφαλίζει σημαντικά έσοδα από το τίμημα της υποπαραχώρησης, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται ένα μοντέλο λειτουργίας που σέβεται το περιβάλλον και τη φυσιογνωμία του νησιού. Η Κέρκυρα, με την πλούσια ναυτική της παράδοση, μπορεί να γίνει κόμβος για mega yachts από όλο τον κόσμο, πρόσθεσε.

Επένδυση με πολλαπλά οφέλη

Την υλοποίηση του έργου έχει αναλάβει η Lamda Marinas, μετά από διαγωνιστική διαδικασία που ολοκληρώθηκε πέρυσι. Η εταιρεία, θυγατρική της Lamda Development, κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά, ξεπερνώντας την ανεξάρτητη αποτίμηση. Συνολικά, η Lamda Development επενδύει πάνω από 140 εκατ. ευρώ σε μαρίνες, συμπεριλαμβανομένων αυτών του Φλοίσβου και του Ελληνικού. Lamda Development επένδυση σε μαρίνα Κέρκυρας

Προβλέπονται έσοδα 1,35 δισ. ευρώ σε βάθος 40ετίας για την εταιρεία από τη μαρίνα της Κέρκυρας, ενισχύοντας το μερίδιό της στο 40% του τζίρου των ελληνικών μαρινών. Το τίμημα που θα καταβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο σε βάθος 40 ετών, ανέρχεται σε περίπου 80 εκατ. ευρώ.

Μια μαρίνα για το μέλλον

Η νέα μαρίνα θα μπορεί να φιλοξενεί περίπου 400 σκάφη αναψυχής, μεταξύ των οποίων 98 mega yachts μήκους έως 140 μέτρων. Θα λειτουργεί με σύγχρονα πρότυπα ενεργειακής απόδοσης και περιβαλλοντικής διαχείρισης, αποτελώντας πρότυπο πράσινου λιμένα. Η χερσαία ζώνη, έκτασης 39.400 τ.μ., θα επεκταθεί έως και 100.000 τ.μ. και θα περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης, μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα, χώρους στάθμευσης, αναψυχής και πρασίνου.

Η λειτουργία της αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η ναυτιλία, η συντήρηση σκαφών, το εμπόριο, η εστίαση, η καθαριότητα και ο τουρισμός. Αυτή η επένδυση εντάσσεται στο master plan του λιμένα από το 2009 και αποτελεί τη δεύτερη μαρίνα τέτοιας κλίμακας στην ευρύτερη περιοχή, μετά το Porto Montenegro. Κύρωση Σύμβασης Υποπαραχώρησης από Βουλή

«Η ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού, αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης», δήλωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας. Πρόσθεσε πως η μαρίνα mega yacht θα αναπτυχθεί σύμφωνα με τα πλέον σύγχρονα πρότυπα βιωσιμότητας, με έμφαση στην ενεργειακή αποδοτικότητα και την περιβαλλοντική προστασία. «Πρόκειται για μία σημαντική επένδυση που ενισχύει τα δημόσια έσοδα και αποδίδει πολλαπλά οφέλη στην τοπική και την εθνική οικονομία», κατέληξε ο ίδιος, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.