Εφορία στη Σκηνή: Έλεγχοι για τους Influencers και Κρυφά Εισοδήματα

Οι influencers βρίσκονται υπό το μικροσκόπιο της εφορίας, καθώς αρκετοί από αυτούς διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες χωρίς να δηλώνουν τα αντίστοιχα έσοδά τους. Η ΑΑΔΕ, με τη συνδρομή μιας εξειδικευμένης ομάδας στα social media και προηγμένες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, εξετάζει τις αναρτήσεις τους, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έχουν γίνει στο παρελθόν.

Η ΑΑΔΕ επικεντρώνεται σε περιπτώσεις όπου τα δηλωθέντα εισοδήματα δεν συμβαδίζουν με τον πολυτελή τρόπο ζωής που προβάλλεται στα social media. Influencers που εμφανίζονται οικονομικά περιορισμένοι στις φορολογικές τους δηλώσεις, αλλά ταυτόχρονα αναρτούν φωτογραφίες με πολυτελή αυτοκίνητα, διαμονές σε πέντε αστέρων ξενοδοχεία και ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς, βρίσκονται υπό παρακολούθηση.

Πώς αποφεύγουν τον έλεγχο

Πολλοί influencers βρίσκουν τρόπους να αποφύγουν την προσοχή των Αρχών, είτε μέσω των στόρι που διαγράφονται σε 24 ώρες είτε ισχυριζόμενοι ότι οι αναρτήσεις τους συνιστούν δωρεάν διαφήμιση εξαιτίας προϊόντων ή υπηρεσιών που έλαβαν, όπως αισθητικές θεραπείες ή δωρεάν διαμονές.

Φυσικά, υπάρχουν και οι σοβαροί επαγγελματίες του χώρου που ακολουθούν τους κανόνες, τηρώντας βιβλία και καταχωρώντας τα τιμολόγιά τους στο MyDATA.
social media 763731 1280

Έσοδα ανά κατηγορία influencers

Η αγορά των influencers μπορεί να χωριστεί σε κατηγορίες που βασίζονται στον αριθμό των ακολούθων και τα πιθανά έσοδά τους:

    • Nano Influencers (1.000-10.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
    • Micro Influencers (10.000-50.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
    • Mid-Tier Influencers (50.000-500.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
    • Macro Influencers (500.000-1.000.000 ακόλουθοι): Κέρδη από 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
    • Mega Influencers (πάνω από 1.000.000 ακόλουθοι): Κέρδη άνω των 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.

δειτε ακομα

δειτε ακομα