Το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο έβγαλε απόψε αρνητική απόφαση για το σχέδιο της γέφυρας που θα ενώνει την ηπειρωτική Ιταλία με την Καλαβρία. Η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι είχε δώσει το πράσινο φως τον Αύγουστο. Η ίδια η Ιταλίδα πρωθυπουργός βγήκε και είπε αμέσως μετά ότι «πρόκειται για την πολλοστή εισβολή της δικαστικής εξουσίας σε επιλογές της κυβέρνησης και του κοινοβουλίου».
Πολιτικές αντιδράσεις και νόμιμες διεξόδους
Ο Ματέο Σαλβίνι, γραμματέας της Λέγκα και υπουργός Μεταφορών, δεν κρατήθηκε και δήλωσε ότι «είναι μια πολιτική επιλογή η οποία ζημιώνει σοβαρά τη χώρα». Βέβαια, η ιταλική νομοθεσία δίνει στη κυβέρνηση την επιλογή να το παρακάμψει. Αρκεί μια νέα απόφαση που να χαρακτηρίζει το έργο ως ζήτημα ζωτικών εθνικών συμφερόντων, και τότε προχωράει κανονικά.
Τι έφταιξε για την απόρριψη
Κάποια από τα προβλήματα που εντόπισε το Συνέδριο αφορούν τον σεβασμό στους αντισεισμικούς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Δεν πείστηκαν και για την προστασία του περιβάλλοντος εκεί γύρω. Επίσης, το κόστος έχει ανέβει πάνω από 50% από τις αρχικές προβλέψεις, και αυτό έπαιξε ρόλο.
Για τη γέφυρα του στενού της Μεσσίνας, τα χρήματα που χρειάζονται φτάνουν τα 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής. Θα έχει μήκος 3.666 μέτρα, και κάθε μέρα θα περνάνε από πάνω της 140.000 οχήματα μαζί με πάνω από 200 τρένα. Το τέλος του έργου το βλέπουν γύρω στο 2032, αν όλα πάνε καλά.
