Η BMW βάζει HVO 100 σε όλα τα νέα πετρελαιοκίνητα της από το εργοστάσιο. Αυτό γίνεται για να φτάνουν στις εκθέσεις έτοιμα και φιλικά προς το περιβάλλον. Στο Λουξεμβούργο, σε εκδήλωση για στόλους, η εταιρεία μίλησε για λύσεις απανθρακοποίησης.
Παρουσίαση λύσεων για εταιρικούς στόλους
Στην εκδήλωση Fleet Europe Days, το BMW Group έδειξε στους διαχειριστές στόλων τρόπους να μειώσουν το CO2. Πέρα από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μίλησαν για καύσιμα από ανανεώσιμες ύλες όπως το HVO 100. Με 250 εκατομμύρια οχήματα στην Ευρώπη, τέτοια καύσιμα βοηθούν πολύ.
Το HVO 100 μειώνει τις εκπομπές CO2 δραστικά. Η BMW έχει νέα λύση: όλα τα πετρελαιοκίνητα BMW σε εταιρικό στόλο παίρνουν μόνο HVO 100. Τα δεδομένα ανεφοδιασμού ταιριάζουν με τα πληρωμές, για να ελέγχεται το καύσιμο εύκολα.
Ο Dr. Martin Kaufmann, Επικεφαλής Ανάπτυξης Κινητήρων του BMW Group, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά. Με το HVO 100, που υποκαθιστά το ντίζελ, έχουμε τη δυνατότητα να μειώσουμε το αποτύπωμα CO2 των εταιρικών στόλων. Ιδίως στον τομέα καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες, διακρίνουμε δυνατότητες που είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε».
Εταιρικοί πελάτες φέρνουν πολλές πωλήσεις στην Ευρώπη. Το ντίζελ δουλεύει καλά σε στόλους, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις ή ρυμούλκηση. Με HVO 100, η μείωση CO2 γίνεται γρήγορα.
Ο Bernhard Kuhnt, Επικεφαλής Πωλήσεων Ευρώπης του BMW Group, δήλωσε: «Οι εταιρικοί πελάτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη και, ταυτόχρονα, το ντίζελ παραμένει μία πολύ αποδοτική τεχνολογία κίνησης για πολλούς στόλους. Η χρήση του HVO 100 προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών CO2, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες χρήσης — είτε πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις είτε για ρυμούλκηση. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να βοηθήσουμε τους εταιρικούς πελάτες μας να μειώσουν σημαντικά το αποτύπωμα CO2 των στόλων τους».
Εφοδιασμός εργοστασίων με HVO 100
Από Ιανουάριο 2025, όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW από Γερμανία γεμίζουν HVO 100 πριν φύγουν. Αυτό δείχνει πόσο σοβαρά παίρνει η εταιρεία την απανθρακοποίηση. Το HVO είναι υδρογονωμένο φυτικό έλαιο, 100% καθαρό.
Το Neste MY Renewable Diesel™ χρησιμοποιείται σε εργοστάσια Μονάχου, Dingolfing, Regensburg και Λειψίας. Μειώνει CO2e κατά 90% σε σύγκριση με κανονικό ντίζελ, από παραγωγή μέχρι χρήση. Η αρχική ποσότητα είναι 5-8 λίτρα, ανάλογα το μοντέλο.
Η BMW προτιμά επιλογές, όχι απαγορεύσεις. Επενδύει σε ηλεκτρικά, υβριδικά, υδρογόνο και κινητήρες με ανανεώσιμα. Σύντομα έρχονται συμφωνίες με στόλους στη Γερμανία και Ιταλία, μαζί με πιλοτικά προγράμματα.
Η εταιρεία εγκρίνει HVO 100, B10, eFuels για ντίζελ και E25 για βενζίνη. Αλλά χρειάζεται καλύτερη νομοθεσία για να εξαπλωθούν. Ζητάνε από την ΕΕ να εφαρμόσει δυνατά την Οδηγία RED III, με στόχους 30% λιγότερο CO2 από καύσιμα μέχρι 2025.
Όταν ενώνονται όλοι οι κρίκοι, τα οχήματα γίνονται πράσινα παντού. Ο Dr. Thomas Becker, Επικεφαλής Πολιτικής, Εξωτερικών Σχέσεων και Βιωσιμότητας του BMW Group, δηλώνει: «Το BMW Group ζητά να λαμβάνεται υπόψη κάθε μέτρο μείωσης των εκπομπών CO2 σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει και τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, ειδικά για οχήματα που λειτουργούν κυρίως με καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 (CNF). Αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται επίσημα στη νομοθεσία της Ε.Ε. για τους στόλους. Τα καύσιμα είναι διαθέσιμα, εκείνο που απαιτείται τώρα είναι ένας πρακτικός και ταχύτατα εφαρμόσιμος κανονισμός, που να επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύσσουν καινοτομίες και να τις καθιστούν εμπορεύσιμες». Πρώτες δοκιμές δίνουν δεδομένα για βελτίωση.
