Η Mercedes-Benz ετοιμάζει την επόμενη γενιά επαγγελματικών οχημάτων: Sprinter, EQV και το νέο VLS με τεχνολογία 800 Volt
Η Mercedes-Benz, με μια ιστορία 130 ετών στα επαγγελματικά οχήματα, ετοιμάζεται για μια μεγάλη ανανέωση της γκάμας της. Μέσα στο 2026, θα δούμε τον διάδοχο του EQV, ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσει το πολυτελές VLS και φυσικά, η τέταρτη γενιά του θρυλικού Sprinter. Αυτά τα νέα μοντέλα υπόσχονται ένα σημαντικό τεχνολογικό άλμα, κυρίως χάρη στην υιοθέτηση της τεχνολογίας των 800 Volt.
Πρόσφατα, η γερμανική εταιρεία έδωσε μια πρώτη γεύση από το λογισμικό και τον σχεδιασμό των επερχόμενων οχημάτων, σε μια ειδική εκδήλωση. Θυμίζουμε πως η Mercedes ήταν αυτή που έφερε το πρώτο μηχανοκίνητο φορτηγό διανομών το 1896, ενώ το Sprinter, που παρουσιάστηκε το 1995, έθεσε νέα στάνταρ στην κατηγορία των van.
Νέες πλατφόρμες και ευελιξία
Το Sprinter, που το 2018 μπήκε στην τρίτη του γενιά και σύντομα απέκτησε και ηλεκτρικές εκδόσεις, ετοιμάζεται για την τέταρτη γενιά του. Αντίθετα με τις αρχικές ανακοινώσεις, η νέα γενιά δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Η Mercedes, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αναθεώρησε τα EV πλάνα της, δίνοντας παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Έτσι, εκτός από την νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική VAN.EA (Van Electric Architecture), η εταιρεία αναπτύσσει και μια παράλληλη πλατφόρμα για κινητήρες εσωτερικής καύσης, τη VAN.CA (Van Combustion Architecture). Παρόλο που έχουν διαφορετικά συστήματα μετάδοσης, οι δύο πλατφόρμες θα μοιράζονται το 70% των εξαρτημάτων τους. Αυτό θα κρατήσει το κόστος παραγωγής σε λογικά επίπεδα. Οι νέες αρχιτεκτονικές θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και διαφοροποίηση μεταξύ των επιβατικών και επαγγελματικών εκδόσεων, ακόμα και για το Sprinter που διατίθεται και ως minibus ή camper van.
Πρώτες ενδείξεις για το Sprinter και προηγμένο λογισμικό
Στην εκδήλωση, η Mercedes αποκάλυψε μια πρώτη ματιά στο νέο Sprinter, με ένα μέρος του να φαίνεται μέσα από ένα γλυπτό από πέτρα. Αν και δεν αποκαλύφθηκαν πολλά, ήταν εμφανής η χαρακτηριστική μάσκα. Το νέο Sprinter φαίνεται να έχει μακρύτερο και πιο χαμηλό καπό, κάτι που θυμίζει παραδοσιακές θερμικές αναλογίες. Αυτό το μακρύ εμπρός μέρος μπορεί να υποδηλώνει και την ύπαρξη πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου, ενός “frunk”.
Πέρα από αυτό το ιδιαίτερο teaser, η Mercedes-Benz Vans παρουσίασε και την επόμενη γενιά λογισμικού και συνδεσιμότητας. Η τρίτη γενιά Sprinter είχε ήδη εισάγει το σύστημα MB.OS, το οποίο χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά επιβατικά CLA και GLC. Το προηγούμενο Sprinter είχε ήδη ηγετική θέση στην ψηφιοποίηση, χάρη στην ενσωμάτωση του MBUX.
Το νέο σύστημα περιγράφεται ως αρχιτεκτονική «Chip-to-Cloud». Αυτό επιτρέπει ακριβή έλεγχο όλων των αισθητήρων και λειτουργιών, βελτιώνοντας όχι μόνο την άνεση αλλά και την εμπειρία φόρτισης. Οι ασύρματες ενημερώσεις (Over-the-Air) θα διατηρούν το όχημα ενημερωμένο για χρόνια, χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε συνεργείο.
Επιπλέον, τα νέα επαγγελματικά μοντέλα θα διαθέτουν ισχυρούς ενσωματωμένους υπολογιστές συνδεδεμένους στο cloud της Mercedes. Το σύστημα θα επιτρέπει την ενσωμάτωση εφαρμογών τρίτων, όπως προγράμματα διαχείρισης στόλου, απευθείας μέσω της οθόνης infotainment. Θα περιλαμβάνει επίσης εργαλεία της Mercedes, όπως το «Van Uptime Monitor», που βοηθά στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας και στη μείωση του χρόνου εκτός χρήσης.
Τέλος, όπως και οι νέες CLA και GLC, έτσι και τα ηλεκτρικά Sprinter θα βασίζονται σε τεχνολογία των 800 Volt. Αυτό θα επιτρέπει πολύ ταχύτερη φόρτιση, με δυνατότητα έως 22 kW σε AC και υψηλές ταχύτητες σε DC. Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένονται καθώς πλησιάζουν οι επίσημες πρεμιέρες.
