Αποκαλύψεις – Γιατί οι τουρίστες αποφεύγουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Απογοητευτικά παραμένουν τα αποτελέσματα για τις κρατήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Τα στοιχεία για τις κρατήσεις ηλεκτρικών οχημάτων την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 δεν είναι ενθαρρυντικά. Αποδεικνύεται ότι οι τουρίστες, τόσο οι ξένοι όσο και οι ελληνικοί επισκέπτες, δεν επιθυμούν μαζικά την ενοικίαση ηλεκτρικών αμαξιών για τις μετακινήσεις τους.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Carandmotor.gr, μόλις το 2,6% του συνολικού στόλου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων αποτελούν ηλεκτρικά, με τα μισά από αυτά να βρίσκονται σε μοναδικά ελληνικά νησιά και τα υπόλοιπα σε δημοφιλείς προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας.

online rentals2 3

Δυστυχώς, τα στατιστικά δείχνουν ότι σχεδόν κανένας τουρίστας δεν επιθυμεί να ενοικιάσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα όλα τα «καθαρά» αυτοκίνητα να παραμένουν στα παρκαρίσματα των εταιρειών ενοικίασης.

Επιπλέον, η εικόνα της ενοικίασης ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει στατική σε όλη τη διάρκεια του έτους και δεν παρουσιάζει καμία βελτίωση κατά την καλοκαιρινή περίοδο, όταν η προσέλευση τουριστών αυξάνεται σημαντικά, με ενοικιάσεις αυτοκινήτων να εκτοξεύονται αλλά όχι για ηλεκτρικά.

Κατά τους μήνες χειμώνα, φθινόπωρο και άνοιξη, η μέση διάρκεια ενοικίασης αυτοκινήτων είναι 2,5 ημέρες, ενώ το καλοκαίρι αυτή αυξάνεται σε πάνω από 6 ημέρες.

astypalaia3 4

Η πολυήμερη ενοικίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί επίσης και σχεδιασμό για την επαναφόρτιση, γεγονός που περιπλέκει τη διαδικασία για τους τουρίστες. Πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τους διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης που υπάρχουν κατά μήκος της διαδρομής τους.

Αυτή η ανασφάλεια σχετικά με τη διαθεσιμότητα και την ταχύτητα των φορτιστών τους κρατάει μακριά από τις ηλεκτρικές επιλογές. Εντυπωσιακό είναι ότι ακόμη και οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ταξιδεύουν στην Ελλάδα αποφεύγουν να ενοικιάσουν ηλεκτρικά οχήματα, προτιμώντας την ελευθερία που προσφέρει ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αφού, δικαιολογημένα, οι ανησυχίες τους είναι ακόμη πιο έντονες σε μικρότερα και πιο δημοφιλή νησιά όπως η Πάρος και η Μύκονος.

Ένας ακόμη επιπλέον παράγοντας δυσχέρειας είναι η έλλειψη σταθμών φόρτισης σε πολλές παραδοσιακές τουριστικές περιοχές και νησιά. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Carandmotor.gr, ένα φορτιστής αντιστοιχεί σε 200 δωμάτια καταλυμάτων, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των ξενοδοχείων να μην διαθέτει σταθμούς φόρτισης.

charge200 26

Μερικά βέβαια ξενοδοχεία που διαθέτουν σταθμούς φόρτισης, έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν δύο έως τέσσερα οχήματα, εφόσον δεν προκύψουν προβλήματα με την παροχή ρεύματος εξαιτίας της υπερκατανάλωσης από τα κλιματιστικά.

Έτσι, οι λίγοι που επιλέγουν να ενοικιάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κυρίως επαγγελματίες που χρειάζονται οχήματα τις ημέρες της διαμονής τους, σε μεγάλες πόλεις, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι το ξενοδοχείο τους διαθέτει σταθμούς φόρτισης και ότι η τιμή ενοικίασης είναι ελκυστική. Διαφορετικά, προτιμούν συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία κοστίζουν λιγότερο και δεν προκαλούν άγχος που σχετίζεται με τη φόρτιση.

electric car money2 68

Στο μεταξύ, ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τουρίστες που αποφασίζουν να ενοικιάσουν ηλεκτρικά οχήματα, σχετίζεται με την δέσμευση χρημάτων από τις εταιρείες φόρτισης. Πολλοί επισκέπτες έχουν αναφέρει ότι οι εταιρείες αυτές δεν επιστρέφουν χρήματα για ενέργεια που δεν καταναλώθηκε, γεγονός που έχει γίνει αντικείμενο καταγγελιών σε δημόσιες υπηρεσίες. Οι τουρίστες αναφέρουν συχνά ότι χάνουν χρήματα από φορτιστές που δεν επιστρέφονται, με αποτέλεσμα να σκέφτονται σοβαρά αν θα επιστρέψουν στην Ελλάδα ή θα ξαναενοικιάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον.

δειτε ακομα

δειτε ακομα