Οι πηγές του ΓΕΝ διευκρινίζουν: ο ανεφοδιασμός της φρεγάτας «Ύδρα» έγινε άμεσα στην Αίγυπτο, δεν επιβλήθηκε πρόστιμο 150.000 ευρώ

Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού διευκρινίζει τα σχετικά με τον ανεφοδιασμό της φρεγάτας «Ύδρα» κατά τον επανάπλου της από την επιχείρηση «ASPIDES» και το κόστος διέλευσης της διώρυγας του Σουέζ.

Διευκρινίσεις για τη Φρεγάτα «Ύδρα» και τη Διώρυγα του Σουέζ

Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) προέβη σε σημαντικές διευκρινίσεις σχετικά με δημοσίευμα που αφορούσε τον επανάπλου της Φρεγάτας «Ύδρα» μετά το πέρας της συμμετοχής της στην Επιχείρηση «ASPIDES». Το δημοσίευμα έκανε λόγο για καθυστέρηση ανεφοδιασμού και καταβολή προστίμου.

Κόστος Διέλευσης Διώρυγας του Σουέζ

Σύμφωνα με το ΓΕΝ, το ποσό των περίπου 147.000 ευρώ, που αναφέρθηκε ως “πρόστιμο”, στην πραγματικότητα αποτελεί το κόστος διέλευσης της Διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αντίστοιχου μεγέθους και χαρακτηριστικών με τη Φρεγάτα «Ύδρα». Αυτό το ποσό δεν είναι κάποια ποινή (penalty), αλλά χρεώνεται σε όλα τα πλοία που χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ για τη διέλευσή τους.

Καθυστέρηση Ανεφοδιασμού στην Αίγυπτο

Όσον αφορά την καθυστέρηση στον ανεφοδιασμό της Φρεγάτας «Ύδρα» στο λιμάνι της Αιγύπτου, αυτή οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα που προέκυψαν κατά την πρώτη εφαρμογή του Μνημονίου Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, ειδικά σε θέματα ανεφοδιασμού πολεμικών πλοίων. Η προμήθεια καυσίμων έγινε απευθείας από το Αιγυπτιακό Ναυτικό, παρακάμπτοντας μεσάζοντες, γεγονός που οδήγησε σε εξοικονόμηση περίπου 80.000 ευρώ.

Το μοναδικό Penalty

Το μόνο penalty που καταβλήθηκε ήταν ένα μικρό ποσό της τάξης των 7.000 ευρώ. Αυτό οφείλεται σε καθυστέρηση του πλοίου (λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών και της ταχύτητας πλεύσης) με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να ενταχθεί στην προκαθορισμένη σειρά (convoy) για τη διέλευση της Διώρυγας του Σουέζ εντός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου που είχε οριστεί από τις αρμόδιες αρχές. Το ποσό αυτό είναι σημαντικά μικρότερο από την εξοικονόμηση που επιτεύχθηκε με τον απευθείας ανεφοδιασμό από το Αιγυπτιακό Ναυτικό.

δειτε ακομα

δειτε ακομα