«Τσιγάρο και Διασημότητες: Ποιοι το Κάνουν Ξανά «Cool»»

Το καλοκαίρι του «Brat» μπορεί να ολοκληρώθηκε, αλλά η αισθητική του, που συνδυάζει ένα πακέτο τσιγάρα και έναν αναπτήρα bic, φαίνεται πως ήρθε για να μείνει, κυρίως χάρη στη Charli XCX και τον «viral» δίσκο της.

Η βρετανίδα καλλιτέχνης, Charli XCX, πρόσφατα έλαβε ένα μπουκέτο φτιαγμένο από τσιγάρα δώρο από τη συνάδελφό της, Rosalia. Φαίνεται πως αρκετοί νέοι αστέρες υιοθετούν το κάπνισμα ως αναπόσπαστο κομμάτι της «brand» εικόνας τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ηθοποιού Πολ Μεσκάλ (Aftersun, Normal People), ο οποίος παραδέχτηκε ότι στην προετοιμασία του για τον ρόλο του στο «Gladiator II», το ένα πράγμα που δεν μπόρεσε να εγκαταλείψει ήταν το τσιγάρο.

Η Άντσον Ρεϊ, μια από τις πιο δημοφιλείς pop τραγουδίστριες, επίσης απεικονίζεται στο τελευταίο της βίντεο κλιπ καπνίζοντας όχι ένα, αλλά δύο τσιγάρα, συγκεντρώνοντας 2,4 εκατομμύρια προβολές σε μόλις 9 ημέρες.

Για ορισμένους διάσημους, λοιπόν, το κάπνισμα φαίνεται να έχει εξελιχθεί σε μια αισθητική επιλογή παρά σε μια κακή συνήθεια.

Παρά τις γνωστές ολέθριες συνέπειες για την υγεία, έχουμε δει πολλές προσωπικότητες, από τραγουδιστές μέχρι influencers, να επαναφέρουν το κάπνισμα στη μόδα. Τσιγάρα έχουν επανέλθει στις πασαρέλες, αποτελώντας αξεσουάρ για μοντέλα κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης.

Μια Βρετανίδα φοιτήτρια που μοιράστηκε την εμπειρία της στο BBC, δήλωσε ότι άρχισε να καπνίζει γιατί «όλοι οι φίλοι της» το κάνουν, αποδεικνύοντας ότι το τσιγάρο αποτελεί πρωτίστως αισθητική επιλογή.

«Σίγουρα πιστεύω ότι πολλοί προσπαθούν να γίνουν brat, κάτι που επηρεάζει τους ανθρώπους να αρχίσουν να καπνίζουν, γιατί η Charli υποστηρίζει ότι πρέπει να έχεις ένα πακέτο τσιγάρα αν θέλεις να ενσαρκώσεις το vibe», αναφέρει μια φωνή στους νέους που τους επηρεάζει.

Ο όρος «Brat» αναφέρεται στο πρόσφατο άλμπουμ της Charli XCX, αλλά έχει εξελιχθεί σε περιγραφή ενός συγκεκριμένου τύπου χαρακτήρα. Το λεξικό Collins ουσιαστικά αναγνώρισε το «Brat» ως λέξη της χρονιάς, χαρακτηρίζοντάς το ως επίθετο που «περιγράφει μια σίγουρη, ανεξάρτητη και ηδονιστική συμπεριφορά».

Οι «Cigfluencers»

Η Charli XCX δεν είναι η μόνη που έχει γίνει ακούσια «cigfluencer». Υπάρχουν πλέον Instagram λογαριασμοί που μοιράζονται στιγμιότυπα διασημοτήτων όπως η Dua Lipa και η Άνια Τέιλορ-Τζόι να καπνίζουν.

Η εικόνα του καπνιστή έχει περάσει από τη φιγούρα του ηλικιωμένου άντρα με σάπια δόντια σε νεαρές, γοητευτικές διασημότητες που κοιτούν την κάμερα με μυστήριο και ένα Marlboro Gold στο χέρι.

Η αισθητική αυτή παραπέμπει στη δεκαετία του ’90, με διάσημα πρόσωπα να φωτογραφίζονται με casual ρούχα και ένα τσιγάρο στα χείλη. Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος Ολίβια Πίτερ, το τσιγάρο είναι σήμερα ένα σύμβολο που αντιπροσωπεύει τη νοσταλγία μας για μια εποχή ανεμελιάς και ηδονισμού.

Σύμφωνα με το Truth Initiative, φέτος το 90% των προτεινόμενων ταινιών για Όσκαρ καλύτερης ταινίας περιλάμβαναν σκηνές με κάπνισμα, αυξάνοντας τον αριθμό από το 70% του προηγούμενου έτους.

Ωστόσο, παρά την εικόνα των διασημοτήτων, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι νέοι καπνίζουν περισσότερο από ότι στο παρελθόν. Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωβαρόμετρου, το ποσοστό των Ελλήνων από 15 έως 24 ετών που δηλώνουν καπνιστές παραμένει σταθερό κοντά στο 25% τα τελευταία χρόνια.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι μία από τις χώρες με υψηλά ποσοστά καπνίσματος στην ΕΕ, αν και έχει σημειωθεί πρόοδος.

δειτε ακομα

δειτε ακομα