Οι αεροπορικές εταιρείες σήμερα υιοθετούν μια νέα πρακτική που συνδυάζει κάποια χαρακτηριστικά της business class με τις τιμές των οικονομικών θέσεων, σε ένα σύστημα που ονομάζουν “Business Light”.
Τα τελευταία χρόνια, πολλές κορυφαίες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες όπως η Air France, η KLM, η Emirates, η Finnair και η Qatar Airways προσφέρουν ειδικά εισιτήρια που ονομάζονται “Business Light”. Αυτοί οι ναύλοι ποικίλλουν από εταιρεία σε εταιρεία, αλλά γενικά δεν περιλαμβάνουν τις παραδοσιακές ανέσεις της business class, όπως η πρόσβαση στα lounges ή η προνομιακή επιλογή θέσεων.
Η Delta Air Lines, η οποία είναι στενός συνεργάτης της Air France και της KLM, ενδέχεται να είναι η πρώτη που θα εισάγει αυτό το νέο καθεστώς στις ΗΠΑ. Τα στελέχη της Delta κάνουν υπονοούμενα σχετικά με αυτό σε πρόσφατες αναφορές αποτελεσμάτων. Όταν ρωτήθηκε για την «αποδέσμευση» της μπροστινής καμπίνας τον Ιούλιο, ο πρόεδρος της Delta, Γκλεν Χάουενστάιν, ανέφερε ότι η εταιρεία δεν έχει ακόμα κάτι συγκεκριμένο να ανακοινώσει, αλλά η μέρα των επενδυτών τον Νοέμβριο θα έχει ενδιαφέρον.
Ο ναύλος της Qatar Airways με το όνομα “business class bite” απαιτεί επιπλέον πληρωμή για πρόσβαση στο lounge. Από την άλλη πλευρά, οι επιβάτες που ταξιδεύουν με εισιτήριο Finnair Business Light θα χρειαστεί επίσης να πληρώσουν πρόσθετα για παραδοτέες αποσκευές.
Ο ναύλος “business special” της Emirates δεν περιλαμβάνει επιπλέον προνόμια όπως παραλαβή με σοφέρ, πρόσβαση στο lounge, προηγμένη επιλογή θέσεων και αναβαθμίσεις σε πρώτη θέση. Για να αποκτήσουν αυτές τις ανέσεις, οι επιβάτες πρέπει να επιλέξουν τον ακριβότερο ναύλο “Business Saver”.
Με την αυξανόμενη κερδοφορία από premium θέσεις όπως η business class, οι αεροπορικές εταιρείες επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους τόσο από τα καθίσματα όσο και από τις πρόσθετες υπηρεσίες.