Spotify: Κατηγορίες για την προώθηση «φανταστικών καλλιτεχνών» για αποφυγή πληρωμών δικαιωμάτων

Σύμφωνα με το νέο βιβλίο της Liz Pelly με τίτλο «Mood Machine: The Rise of Spotify and the Costs of the Perfect Playlist», η πλατφόρμα Spotify φέρει την κατηγορία ότι προωθεί τη μουσική δημιουργία οργανισμών που ονομάζει «καλλιτέχνες φαντάσματα», με σκοπό να περιορίσει τις πληρωμές προς τους πραγματικούς καλλιτέχνες.

Ειδικότερα, η Pelly αναφέρεται στο εσωτερικό πρόγραμμα της Spotify, Perfect Fit Content (PFC), το οποίο ασχολείται με τη δημιουργία και την προώθηση οικονομικά αποδοτικών κομματιών μουσικής, οι οποίες δεν διαθέτουν ιδιαίτερη καλλιτεχνική αξία εν μέσω συνεργασιών με τρίτες εταιρείες παραγωγής.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι αυτή η μουσική εισάγεται μυστικά σε ειδικά επιμελημένες λίστες αναπαραγωγής, γεγονός που επιβαρύνει την ποσοστιαία συμμετοχή των streams που είναι πιο επικερδή για την πλατφόρμα. Το πρόγραμμα αυτό εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 2010 και μέχρι το 2017 είχε εξελιχθεί σε έναν σημαντικό άξονα για τα κέρδη της Spotify.

pexels cottonbro 5077420 1

Οι πιέσεις στους επιμελητές

Πρώην υπάλληλοι του Spotify δήλωσαν ότι οι επιμελητές των playlists δέχονταν αυξανόμενες πιέσεις από τη διοίκηση προκειμένου να εντάξουν περιεχόμενα PFC. Αρχικά, η πίεση ήταν χαμηλή αλλά σύντομα έγινε πιο επιτακτική.

«Μας έλεγαν: ‘Δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά αν μπορείτε, θα ήταν καλό’», δήλωσε ένας πρώην υπάλληλος. «Στη συνέχεια, η πίεση έγινε πιο έντονη: ‘Αυτή είναι η μουσική που ταιριάζει στη λίστα σου, γιατί να μην τη δοκιμάσεις;’»

Η εν λόγω πρακτική με τους «καλλιτέχνες φαντάσματα» έχει προκαλέσει αναστάτωση στους καλλιτέχνες, καθώς ένας τζαζ μουσικός που συνεργάστηκε με μία από τις εταιρείες της Spotify δήλωσε ότι αμείβεται με ελάχιστα χρήματα για τις δημιουργίες του, αποποιούμενος τα δικαιώματα των έργων του. «Πουλάω την πνευματική μου ιδιοκτησία για πενταροδεκάρες», ανέφερε μεταξύ άλλων.

pexels asphotograpy 218686 1

Η θέση της Spotify

Αν και οι κατηγορίες αυτές έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις, η Spotify αρνείται ότι δημιουργεί εσωτερικά μουσικά κομμάτια και το 2017 είχε απορρίψει παρόμοιες φήμες ως «απολύτως αναληθείς». Ωστόσο, ο CEO της Spotify, Daniel Ek, σε πρόσφατες δηλώσεις του ανέφερε ότι «το κόστος δημιουργίας περιεχομένου είναι σχεδόν μηδενικό», γεγονός που θίγει την τραγική διάσταση των πρακτικών της εταιρείας.

δειτε ακομα

δειτε ακομα