Στη νέα εποχή μετά το Twitter, πολλοί χρήστες social media που αναζητούν την αυθεντική εμπειρία που πρόσφερε η πλατφόρμα, στρέφονται προς το Bluesky. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα φαίνεται να έχει μεγάλες πιθανότητες να γίνει το επόμενο «big thing» στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τον Jay Peters, αρθρογράφο τεχνολογίας στο The Verge, το Bluesky ξεκίνησε την πορεία του γύρω από τον Απρίλιο του 2023. «Πάντα είχα την αίσθηση ότι η πλατφόρμα είχε προοπτικές, κυρίως λόγω χαρακτηριστικών όπως οι προσαρμοσμένες ροές και οι δυνατότητες εποπτείας. Ωστόσο, για αρκετό καιρό δεν είχε τη μαζική βάση χρηστών που θα με έκανε να την χρησιμοποιώ καθημερινά», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η κατάσταση άλλαξε ριζικά μετά τις αμερικανικές εκλογές, όταν τον Νοέμβριο, το Bluesky προσέθεσε 700.000 χρήστες σε μόλις μία εβδομάδα, ξεπερνώντας το φράγμα των 15 εκατομμυρίων χρηστών. Στο τέλος του Νοεμβρίου, ο CEO του Bluesky, Jay Graber, ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα έχει ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια χρήστες, με πάνω από ένα εκατομμύριο εγγραφές ημερησίως πρόσφατα.
Φυσικά, το Bluesky δεν είναι χωρίς τα προβλήματά του, καθώς έχει αντιμετωπίσει ζητήματα λειτουργίας, εν μέρει λόγω της ταχυτατης ανάπτυξής του και μάλιστα υπήρξε και μια σημαντική διακοπή λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Η «μάχη» με το Threads είναι μόλις στην αρχή. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, το Bluesky ανακοίνωσε τα 15 εκατομμύρια χρήστες του, ενώ ο επικεφαλής του Threads, Adam Mosseri, δήλωσε ότι μόνο τον Νοέμβριο, το Threads είχε ήδη ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια εγγραφές και ότι η Meta προσπαθεί να κάνει τις αλλαγές που θα το τοποθετήσουν ψηλά στην προτίμηση των χρηστών, όπως οι προσαρμοσμένες ροές.
«Ακόμη κι αν το Bluesky είναι η αγαπημένη μου πλατφόρμα αυτή τη στιγμή, παραμένει μικρή σε σύγκριση με το Threads και το X. Είναι αβέβαιο αν οι χρήστες θα παραμείνουν μόνιμα εδώ, ειδικά τώρα που η Meta είναι αποφασισμένη να καθιερώσει το Threads ως το επόμενο μεγάλο κοινωνικό δίκτυο. Επιπλέον, το X διατηρεί την αξία του, καθώς πολλές εταιρείες το χρησιμοποιούν για τις ανακοινώσεις τους», αναφέρει ο Peters.
«Δεν νομίζω ότι καμία από τις πλατφόρμες θα μπορέσει να αναβιώσει το Twitter όπως ήταν, καθώς οι χρήστες είναι πλέον διασκορπισμένοι σε πολλές επιλογές. Παρ’ όλα αυτά, το Bluesky φαίνεται να έχει μια πραγματική ευκαιρία να κερδίσει τη προσοχή του διαδικτύου. Ανυπομονώ να δω πώς θα εξελιχθεί», καταλήγει ο ίδιος.