Με αφορμή την αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με τη χρήση smartphones από μαθητές, η κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Kathy Hochul, δημοσίευσε πρόσφατα την έκθεση «More Learning, Less Scrolling», προτείνοντας περιορισμούς στη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.
Στο πλαίσιο αυτό, μια ερευνητική ομάδα με επικεφαλής την Lauren Hale, Ph.D., του Πανεπιστημίου Stony Brook, εξέτασε σε βάθος τη σχέση των εφήβων με τα κινητά τηλέφωνα, εστιάζοντας στο χρόνο χρήσης και το περιεχόμενο που καταναλώνουν εντός του σχολικού περιβάλλοντος (8:00 π.μ. – 2:30 μ.μ.).
Τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι οι έφηβοι ηλικίας 13 έως 18 ετών αφιερώνουν κατά μέσο όρο 1,5 ώρα καθημερινά στα έξυπνα κινητά τους κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.
«Η μελέτη μας επέτρεψε μια αντικειμενική αξιολόγηση της χρήσης smartphones, προσφέροντας μια πιο λεπτομερή εικόνα των συνηθειών και των προτιμήσεων των εφήβων», σημειώνει η Lauren Hale, καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας και Οικογενειακής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Stony Brook.
«Ως ερευνήτρια και μητέρα, θεωρώ ότι η υπερβολική ενασχόληση με τα κινητά αποστερεί πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης από τα παιδιά. Ο χρόνος στο σχολείο είναι ανεκτίμητος και πρέπει να αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», τονίζει η Hale.
Τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας
Στο πλαίσιο της μελέτης, περίπου 300 μαθητές συμμετείχαν σε μια σύντομη έρευνα μέσω smartphone και εγκατέστησαν την εφαρμογή RealityMeter για την καταγραφή της χρήσης των κινητών. Η ανάλυση των δεδομένων επικεντρώθηκε σε ένα τελικό δείγμα 117 εφήβων που παρείχαν στοιχεία για τουλάχιστον δύο σχολικές ημέρες την εβδομάδα.
Από την ανάλυση προέκυψε ότι ο μέσος χρόνος χρήσης έξυπνων τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας ανέρχεται σε 1,5 ώρα. Ανησυχητικά, ένα ποσοστό άνω του 25% των εφήβων ξεπερνούν τις δύο ώρες καθημερινά.
Πέρα από την απλή περιήγηση στο διαδίκτυο, οι δημοφιλέστερες εφαρμογές στους εφήβους αφορούν την ανταλλαγή μηνυμάτων, το Instagram, την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και τη διαχείριση email.