Αγανάκτηση που Γεννά Επιτυχία: Ο Ιστότοπος που Αξίζει 9 Δισ. Δολάρια

Η ιστορία της εταιρείας του Ντρου Χιούστον προέρχεται από τις προκλήσεις που αντιμετώπιζαν πολλοί Millennials στην καθημερινότητά τους.

Συγκεκριμένα, ως φοιτητής στο MIT, ο Χιούστον ανακάλυψε πως συχνά έχανε τις USB μονάδες του, οι οποίες περιείχαν σημαντικές πληροφορίες. Όπως εξήγησε στο “Lenny’s Podcast”, αυτή η εμπειρία τον ώθησε, το 2007 και σε ηλικία μόλις 24, να δημιουργήσει μια πλατφόρμα αποθήκευσης στο cloud για να διευκολύνει την προσωπική του ζωή. Αυτή η πρωτοβουλία εξελίχθηκε στο γνωστό μας Dropbox, μια πλατφόρμα που σήμερα έχει αξία γύρω στα 9,6 δισ. δολάρια.

«Η αρχή του Dropbox προήλθε κυρίως από την προσωπική μου απογοήτευση», ανέφερε ο Χιούστον, σήμερα 41 ετών. «Νόμιζα πως αυτό που θέλω να πετύχω ενδιαφέρει μόνο εμένα, αφού βασιζόταν σε ζητήματα συγχρονισμού αρχείων και εξατομικευμένης εξυπηρέτησης του πελάτη: δηλαδή εμένα».

Αυτή δεν ήταν η πρώτη του επιχειρηματική προσπάθεια. Το 2004, ο Χιούστον είχε ήδη ξεκινήσει μια εταιρεία προετοιμασίας για τις εξετάσεις SAT, που ονομάστηκε Accolade. Αν και αυτό το εγχείρημα είχε αρκετή επιτυχία, πιο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι του παρείχε πολύτιμη εμπειρία στο δύσκολο πεδίο των startups.

Η επιτυχία του Dropbox αποφέρει στον Χιούστον καθαρή περιουσία 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Forbes. Διατηρεί τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, η οποία εξυπηρετεί πάνω από 700 εκατομμύρια χρήστες σε 180 χώρες.

dropbox 1

Η αντοχή στον ανταγωνισμό

Η πορεία του Dropbox προς την επιτυχία όμως δεν ήταν ανέφελη.

Όπως σημείωσε ο Χιούστον, η αύξηση της δημοτικότητας της αποθήκευσης στο cloud προκάλεσε προκλήσεις: καθώς το Dropbox αύξανε τη φήμη του, έπρεπε να ανταγωνιστεί μεγάλες εταιρείες όπως οι Apple, Microsoft και Google.

«Όλες αυτές οι εταιρείες παρουσίασαν προϊόντα που ανταγωνίζονταν το Dropbox», δήλωσε ο Χιούστον. «Θυμάμαι τον Στιβ Τζομπς το 2011 να προαναγγέλλει το iCloud, αναφέροντας το Dropbox ως κάτι που θα ξεπεραστεί. Το ίδιο συνέβαινε και με την Google, που λάνσαρε το Google Drive».

Μέχρι εκείνη την περίοδο, το Dropbox είχε ήδη φτάσει σε αποτίμηση 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα όταν απέκτησε μια εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το Mailbox, και μια εφαρμογή διαχείρισης φωτογραφιών, το Carousel.

«Επλήγη το επιχειρηματικό μας μοντέλο»

Δυστυχώς, οι νέες αυτές εφαρμογές δεν απέφεραν την αναμενόμενη επιτυχία: το 2015, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Snapchat και το Instagram παρέχουν δωρεάν κάποιες βασικές υπηρεσίες του Dropbox.

«Το αποτέλεσμα ήταν η πλήρης καταστροφή του επιχειρηματικού μας μοντέλου… [ήταν] ακόμη χειρότερο γιατί ήταν προορισμένο να συμβεί», αποκάλυψε ο Χιούστον. «Ήταν απογοητευτικό να σκεφτείς ότι δεν το είχαμε προβλέψει».

Ο Χιούστον ανέλαβε δράση διαβάζοντας επιχειρηματικά βιβλία προκειμένου να επαναστατήσει την στρατηγική του. Το Dropbox έκλεισε το Carousel και το Mailbox, υπήρξαν απολύσεις, και το 2015 παρουσίασε το Magic Pocket, ένα εσωτερικό σύστημα αποθήκευσης που προσέφερε τη δυνατότητα διαχείρισης μεγαλύτερων αρχείων και αποθήκευσης σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Οι προκλήσεις ως ευκαιρία για ανάπτυξη

Ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα που αντλεί κανείς από αυτή την πορεία είναι οι προκλήσεις που βλέπουμε να μετατρέπονται σε ευκαιρίες βελτίωσης: δίχως τον έντονο ανταγωνισμό το Dropbox δεν θα μπορούσε να προβεί σε καινοτομία.

«Κάθε φορά που ανεβαίνεις επίπεδο, η ανταμοιβή σου είναι ένας νέος, σφοδρότερος αντίπαλος και πιθανώς ένας λιγότερο ευνοϊκός χώρος εργασίας», παρατήρησε ο Χιούστον. «Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορείς να ελέγξεις. Το μόνο που μπορείς να ελέγξεις είναι η αντίδρασή σου σε αυτό».

δειτε ακομα

δειτε ακομα