Παρότι η Παρασκευή γέμισε καρδιές και βιτρίνες με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, ο έρωτας, ως συναίσθημα και βίωμα, δεν περιορίζεται σε συμβατικές ημερομηνίες. Πολλοί άλλωστε αμφισβητούν την εμπορική διάσταση του Αγίου Βαλεντίνου, αισθανόμενοι ότι η 14η Φεβρουαρίου μετατρέπεται σε μια κερδοσκοπική ευκαιρία, υποβαθμίζοντας την αυθεντικότητα του έρωτα.

Την εναλλακτική απάντηση στον εμπορευματοποιημένο έρωτα δίνει ο κινηματογράφος, ως τέχνη που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και ιδεολογίες, προτείνοντας μια πιο ουσιαστική προσέγγιση. Μέσα από την ιστορία του κινηματογράφου αναδεικνύονται αμέτρητες στιγμές αγάπης, κυρίως μέσα από εμβληματικά φιλιά που έχουν χαραχτεί στη μνήμη των θεατών.

Μπορεί να ακούγεται υπερβολική κινηματογραφική άποψη, αλλά η δήλωση ενός σκηνοθέτη ότι “πριν από το σινεμά, οι άνθρωποι δεν ήξεραν πώς να φιληθούν”, κρύβει μια δόση αλήθειας, ανακαλώντας τις παιδικές μας αναμνήσεις και το άγχος του πρώτου φιλιού.

Αν και στον κινηματογράφο υπάρχουν χιλιάδες φιλιά, λίγα καταφέρνουν να γίνουν αξέχαστα, αποκτώντας μια θέση στην κοινή συνείδηση. Φιλιά στην παραλία, κάτω από δέντρα ή σε μια πολλά υποσχόμενη είσοδο. Με την πεποίθηση ότι οι ερωτευμένοι γιορτάζουν καθημερινά την αγάπη, ας θυμηθούμε μερικά από τα πιο εμβληματικά κινηματογραφικά φιλιά, εμπνέοντας το κοινό για αυθεντικές εκδηλώσεις αγάπης.

Υπόθεση Νοτόριους (Notorious)

Ένα αριστουργηματικό θρίλερ κατασκοπείας με στοιχεία ρομαντισμού, από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ το 1946, με τους αξέχαστους Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Κάρι Γκραντ. Η ιστορία ακολουθεί την Αλίσια, κόρη ενός καταδικασμένου Γερμανού κατασκόπου, η οποία στρατολογείται από έναν γοητευτικό Αμερικανό πράκτορα για να διεισδύσει σε μια ομάδα Ναζί στη Βραζιλία, με επικεφαλής έναν παλιό φίλο του πατέρα της, ερωτευμένο μαζί της. Η ταινία ξεχωρίζει για την ατμόσφαιρα μυστηρίου και τον αισθησιασμό των πρωταγωνιστών.

Το Φιλί: Καθ’ οδόν προς το Ρίο, ο έρωτας ανθίζει ανάμεσα στον Γκραντ και την Μπέργκμαν. Η Μπέργκμαν, μεθυσμένη από τον έρωτα, αφήνεται στην αγκαλιά του Γκραντ, σε ένα φιλί που γράφει ιστορία. Όχι μόνο για την κοντινή λήψη, αλλά και για την ιδιοφυή σκηνοθετική επιλογή του Χίτσκοκ να διακόπτει το φιλί κάθε τρία δευτερόλεπτα, με ψιθύρους μεταξύ των ηθοποιών, δημιουργώντας μια αίσθηση ζάλης στους θεατές. Έτσι, αψήφησε τον συντηρητικό “κώδικα ηθικής” του Γουίλ Χέιζ, ο οποίος απαγόρευε φιλιά διάρκειας άνω των τριών δευτερολέπτων.