Η επιμέλεια της έκθεσης αναλαμβάνεται από κοινού από τον Κωνσταντίνο Παπαχρίστου, εκπρόσωπο του Μουσείου Μπενάκη, και τον Μάνο Δημητρακόπουλο από το ΕΚΕΠ.
Ο Μάρκος Καμπάνης, ένας καλλιτέχνης που εμπνέεται από το ομηρικό έπος εδώ και πολλά χρόνια, ξεκίνησε το 2018 να δημιουργεί μια σειρά από έργα που αντικατοπτρίζουν αυτή την κληρονομιά. Στην Πινακοθήκη Γκίκα περιλαμβάνονται είκοσι δύο από αυτά τα έργα, που αποτελούν ολόκληρη την καλλιτεχνική του προσφορά έως τώρα.
Η δημιουργική διαδρομή του Μάρκου Καμπάνη είναι ζωγραφική, αλλά αυτός ο διάπλους είναι ταυτόχρονα πιο σύντομος από τη γνωστή πορεία του Οδυσσέα. Βασίζεται σε μια γεωγραφία που προέρχεται από τη φαντασία και την τεχνική του καλλιτέχνη, θυμίζοντας με έναν τρόπο το ομηρικό έπος. Χρησιμοποιεί ποικιλία μέσων — μολύβι, κάρβουνο, ακρυλικά χρώματα, μελάνι — καθώς και την τεχνική κολλάζ σε χαρτί και ξύλο για να δημιουργήσει τους δικούς του κόσμους. Το ταξίδι του ξεκινά από το εξαιρετικό χειρόγραφο της Οδύσσειας του 15ου αιώνα, μέρος της συλλογής χειρογράφων της Βρετανικής Βιβλιοθήκης.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, ο Καμπάνης ψήφισε ψηφιακά τις 24 ραψωδίες του ομήρου και πάνω τους ζωγράφισε χώρους που σχετίζονται με την αφήγηση, όπως το Χάσμα του Άδη και τη Χώρα των Κυκλώπων. Δίπλα σε αυτά υπάρχουν οκτώ μικρά έργα-βιβλία, το καθένα συνδεδεμένο με μια συγκεκριμένη ραψωδία ή αφήγηση του έπους. Αυτά τα έργα δεν προσδιορίζονται απλώς από τα λόγια που τα συνιστούν, αλλά συνάμα καλούν τον θεατή να δει τις ζωγραφικές μεταφράσεις τους.
Τοποθετημένα πλάι στα έργα του Καμπάνη, εκτίθενται ελαιογραφίες, σχέδια και γλυπτά του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, και οι επισκέπτες μπορούν να διαπιστώσουν τη συγγένεια στην καλλιτεχνική τους αναζήτηση. Στα έργα και των δύο καλλιτεχνών, η εξωτερική γεωμετρία που δομεί τους χώρους εναρμονίζεται με την εσωτερική γεωμετρία που διαμορφώνει την ψυχή τους. Η ζωγραφική τους αποκτά μια βαθιά πνευματική διάσταση.