Υποδειγματική Λειτουργία για το Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Ταχιάο

«Σε κάθε νέο έργο υπάρχουν πάντα κάποιες αδυναμίες ή ελλείψεις κατά τη διάρκεια των ελέγχων. Αυτό που φάνηκε ως μεγάλο πρόβλημα στην πραγματικότητα ήταν μικρό», ανέφερε στο Πρώτο Πρόγραμμα ο Υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. Αναφερόταν στις ατέλειες που βγήκαν στο φως μετά την βροχή που έπληξε τη Θεσσαλονίκη, προκαλώντας στάγδην νερού σε τρεις σταθμούς.

«Η μία περίπτωση αφορούσε ένα σωληνάκι που είχε παραλειφθεί και έμπαζε νερό, ενώ η άλλη σχετιζόταν με φρεάτια που δεν είχαν καθαριστεί σωστά, συγκεντρώνοντας φύλλα και άλλες ακαθαρσίες. Αυτές οι αδυναμίες επιδιορθώθηκαν άμεσα, αν και προκάλεσαν κάποια προβλήματα με τα νερά», εξήγησε ο κ. Ταχιάος.

«Η αλήθεια είναι ότι η βροχή που έπεσε ήταν μόνο μία φορά το τελευταίο διάστημα. Κατά τη διάρκεια εκείνης της βροχής, διαπιστώθηκε μια αδυναμία που αμέσως αντιμετωπίστηκε, αλλά κανείς δεν περίμενε ότι θα έσταζε νερό από την επαφή τοίχου με αλουμίνιο», πρόσθεσε.

«Το σημαντικό άγχος της τελευταίας περιόδου ήταν πώς θα λειτουργήσουν τα συστήματα. Μέχρι πρόσφατα, οι αμαξοστοιχίες μεταφέρονταν με σακιά άμμου για να προσομοιώσουν το κανονικό βάρος του επιβατικού κοινού. Αυτή τη φορά όμως, οι επιβάτες επιβιβάστηκαν και ο συνωστισμός και η κίνηση στις πόρτες ήταν έντονα», τόνισε.

«Το γεγονός είναι ότι όλα λειτούργησαν άψογα, με εξαιρετικούς χρόνους αναμονής και μικρές χρονοαποστάσεις», δήλωσε ο Υφυπουργός.

«Ακούω τις παρατηρήσεις σχετικά με την απουσία Wi-Fi και κινητής τηλεφωνίας στους σταθμούς. Είναι γεγονός ότι και στην Αθήνα δεν έχει επιλυθεί πλήρως το ίδιο ζήτημα. Θα διορθωθεί, αλλά δεν είναι και τόσο απλή διαδικασία», συνέχισε.

Απαντώντας στις επικρίσεις σχετικά με τις καθυστερήσεις και το κόστος του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε «Πολλές φορές οι άνθρωποι έχουν καθυστερημένα αντανακλαστικά και είναι προφανές ότι το κόστος εκτιμάται ψηλά, αν σκεφτεί κανείς τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ που ακούγονται και διαδίδονται».

«Γι’ αυτό, θέλω να υπογραμμίσω τι έχει αναφερθεί από τους Υπουργούς μας: Το μετρό, έως το 2049, κάτω από τις καλύτερες συνθήκες, θα κοστίσει περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό. Περίπου 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ είναι η αξία της σύμβασης που παραδόθηκε τώρα σε λειτουργία», ανέφερε.

«Η επέκταση της Καλαμαριάς θα στοιχίσει περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ και οι διάφορες δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων απαλλοτριώσεων και συμβουλών, ανέρχονται σε 100 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα, 720 εκατομμύρια ευρώ αφορούν τόκους δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που χρηματοδότησαν το έργο».

«Έτσι, η αναφορά για 3 δισεκατομμύρια ευρώ αφορά τις συνολικές χρηματοδοτήσεις που θα υπάρξουν μέσω των διαθέσιμων κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ελληνική πολιτεία. Όσο για το παράπονο γύρω από το μέγεθος του έργου, αυτό ήταν πάντα ένα ζήτημα που απαιτεί υπομονή», κατέληξε ο Υφυπουργός.

δειτε ακομα

δειτε ακομα