Θετικά σχόλια για την τρέχουσα κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μετά από συνάντηση εργασίας στα γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Η εστίαση στην αναβάθμιση του στόλου και την ενίσχυση της βιωσιμότητας του συγκοινωνιακού δικτύου αποτελούν κεντρικούς άξονες της κυβερνητικής πολιτικής.
Με έμφαση στην περιβαλλοντική ευαισθησία, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι 110 ηλεκτρικά λεωφορεία εξυπηρετούν ήδη το επιβατικό κοινό της πόλης. Ο φιλόδοξος στόχος είναι η προσθήκη 150 ακόμη ηλεκτρικών λεωφορείων έως το 2027, σηματοδοτώντας μια σημαντική στροφή προς τις πράσινες μεταφορές στη Θεσσαλονίκη.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση, ο κ. Οικονόμου πραγματοποίησε συνάντηση με την περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Αθηνά Αηδονά, όπου συζητήθηκε η δημιουργία ενός σύγχρονου και «πράσινου» αμαξοστασίου στη Νέα Ραιδεστό. Η δημιουργία υποδομών φιλικών προς το περιβάλλον αποτελεί προτεραιότητα, συμβάλλοντας στην οικολογική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.
«Η συνύπαρξη λεωφορείων και μετρό διαμορφώνει ένα νέο, σύγχρονο συγκοινωνιακό τοπίο για τη Θεσσαλονίκη,» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός. Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις της μεταβατικής περιόδου για το Μετρό Θεσσαλονίκης και ιδίως το ηλεκτρονικό εισιτήριο, διαβεβαίωσε για τη διατήρηση των 750 υφιστάμενων σημείων πώλησης εισιτηρίων, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών και τη βιωσιμότητα του ΟΑΣΘ.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, τόνισε τη συστηματική προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αστικές συγκοινωνίες, επισημαίνοντας τη θετική ανταπόκριση των πολιτών στις βελτιώσεις που έχουν ήδη συντελεστεί. Η ανανέωση του στόλου βρίσκεται σε εξέλιξη, με παραλαβή 41 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εντός του 2025, αυξάνοντας σημαντικά το ποσοστό των σύγχρονων οχημάτων.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε επίσης με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, με αντικείμενο συζήτησης θέματα όπως η εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και η πρόοδος των εργασιών στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός πρόκειται να αναδειχθεί σε κεντρικό συγκοινωνιακό κόμβο, συνδέοντας το Μετρό, τον Σιδηρόδρομο, τα λεωφορεία και τον Προαστιακό σιδηρόδρομο.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Ιωάννη Τόσκα, και τον πρόεδρο, Ιωάννη Καλογερούδη, για τον συντονισμό του συγκοινωνιακού έργου, τον σχεδιασμό της δεύτερης φάσης του συγκοινωνιακού χάρτη ενόψει της λειτουργίας του Μετρό στην Καλαμαριά, και την αποτελεσματικότητα των μέτρων για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής.
Η βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μια σύνθετη προσπάθεια που απαιτεί συντονισμό, επενδύσεις και συνεχή παρακολούθηση. Οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται στοχεύουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου, βιώσιμου και αποδοτικού συγκοινωνιακού δικτύου, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών και θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη.