Η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται για μια νέα εποχή στις μαζικές μεταφορές της, με την καθιέρωση της πληρωμής των εισιτηρίων του Μετρό μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας μέσω POS, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Αναβάθμιση του συστήματος πληρωμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι η απουσία της διασύνδεσης με τα POS μέχρι τώρα δεν οφείλεται ούτε στον ΟΣΕΘ ούτε στη ΔΙΑΣ ΑΕ, αλλά στην αρχική αρχιτεκτονική του συστήματος που δεν προέβλεπε την ασφαλή σύνδεση με τραπεζικά δίκτυα. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής δεν επέτρεψε τη χρήση του ίδιου δικτύου που χρησιμοποιούν τα τρένα, για να μην κινδυνεύσει η εγγύηση του εξοπλισμού, κάτι που κρατά το σύστημα κλειστό προς το παρόν. Ωστόσο, όπως τόνισε, οι εργασίες για την υλοποίηση της σύνδεσης των POS με το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσουν πολύ σύντομα.
Προτεραιότητες στις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό
Όσον αφορά την επέκταση κατά μήκος της περιοχής της Καλαμαριάς, το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με έξι ενεργές εργολαβίες, και η ολοκλήρωσή του αναμένεται το Φεβρουάριο του 2026. Παράλληλα, οι μελέτες χωροθέτησης των νέων σταθμών στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει οι ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες. Η βορειοδυτική πλευρά της πόλης αποτελεί πλέον βασική προτεραιότητα για τη διεύρυνση του δικτύου Μετρό.
Διαχείριση καθυστερήσεων και προκλήσεις υποδομών στην πόλη
Ο υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι οι καθυστερήσεις στα μεγάλα έργα υποδομής δεν αφορούν μόνο τη Θεσσαλονίκη, αλλά και άλλες ελληνικές πόλεις, όπως η Αθήνα με τη Γραμμή 4 του Μετρό. Ωστόσο, τόνισε πως στη Θεσσαλονίκη το πρόβλημα εντείνεται λόγω της πολιτικοποίησης των έργων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την απόφαση του δήμου το 2014-2015 να μην κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου, προκειμένου να διατηρηθεί ο αρχαιολογικός χώρος, κάτι που επέφερε σημαντική τετράχρονη καθυστέρηση.
Ανάπλαση και αστική αναβάθμιση με επίκεντρο τους σιδηροδρόμους
Παράλληλα, επισημάνθηκε η ανάγκη απομάκρυνσης των σιδηροδρομικών γραμμών από τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, ιδίως γύρω από τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό. Η προοπτική συνδέεται άμεσα με την ανάπλαση της περιοχής και τη δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος, καθώς και με την ευρύτερη αναβάθμιση των Λαχανόκηπων. Η αξιοποίηση των ιδιωτικών επενδύσεων, από τα νέα γήπεδα μέχρι το real estate, κρίνονται ως βασικοί μοχλοί ανάπτυξης της πόλης, ενώ η κυβέρνηση διασφαλίζει τη συνέχεια των έργων και το επενδυτικό ενδιαφέρον στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.