Αύριο, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας πρόκειται να συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, προκειμένου να συζητηθούν θεσμικά ζητήματα που αφορούν την ακτοπλοϊκή ναυτιλία. Αυτή η συνάντηση έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς οι ναυτεργάτες βρίσκονται σε απεργία για δεύτερη 48ωρη περίοδο.
Από το ξημέρωμα της Πέμπτης 24/10 και ώρα 00:01, όλα τα πλοία της ακτοπλοϊας παραμένουν δεμένα μέχρι την Παρασκευή 25/10 και το μεσάνυχτα.
Η κινητοποίηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και άλλα θεσμικά ζητήματα που απασχολούν τους ναυτικούς. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) θέτει ξανά στο τραπέζι του διαλόγου μια νέα πρόταση, η οποία καλύπτει πλήρως την αύξηση του πληθωρισμού και περιλαμβάνει 5% αύξηση για το 2025 και 2% για το 2026.
Η προηγούμενη πρόταση περιλάμβανε μια αύξηση της τάξης του 3%, ενώ ο ΣΕΕΝ υπενθυμίζει ότι οι ναυτικοί της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν ήδη λάβει συνολική αύξηση άνω του 11% για τα έτη 2023-2024. Παρ’ όλα αυτά, εκπρόσωποι από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σημειώνουν ότι, από το 2010 έως το 2019, η αύξηση στις συλλογικές συμβάσεις ήταν μόλις 6,5% συνολικά.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, έχει επισημάνει την ανάγκη για υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, με το συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτικών να ζητά αύξηση 12%. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς, όπως είναι η μείωση των πληρωμάτων στα πλοία κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου και η ανάγκη επανεξέτασης του θέματος που αφορά τη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοων Σκαφών για την τετράμηνη περίοδο.
Στο μεταξύ, οι εξελίξεις θα ξεκαθαρίσουν αύριο, καθώς το μεσημέρι θα διεξαχθεί νέα συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, με σκοπό να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, ιδιαίτερα με το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου να βρίσκεται προ των πυλών.