Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον σιδηρόδρομο: Νέες ρυθμίσεις για την ασφάλεια, την εποπτεία και τη δομή του ΟΣΕ

Ένα νέο ξεκίνημα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο με επίκεντρο την ασφάλεια και την οργανωτική αναβάθμιση.

Νέο Νομοσχέδιο για την Ασφάλεια και τον Εκσυγχρονισμό του Σιδηροδρομικού Δικτύου

Κατατέθηκε στη Βουλή το καινοτόμο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου και οργανωτική ενίσχυση κρίσιμων φορέων». Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας σε όλο το φάσμα των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών.

Βασικοί Άξονες του Νομοσχεδίου

  1. Αναβάθμιση της ασφάλειας και της τεχνολογικής εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου με χρήση σύγχρονων εργαλείων και μεθόδων.
  2. Οργανωτική αναδιάρθρωση και ενίσχυση των θεσμικών φορέων όπως ο ΟΣΕ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Ατυχημάτων.

Κυριότερες Παρεμβάσεις για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ)

  • Η μετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικούς Σιδηρόδρομους Α.Ε.», με πλήρη διοικητική και οικονομική ανεξαρτησία.
  • Ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων που θα διευκολύνουν την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού από τον ιδιωτικό τομέα και το εξωτερικό.

Ενίσχυση Ρυθμιστικών και Επιθεωρητικών Φορέων

  • Ριζική ενίσχυση της ΡΑΣ και του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων με άμεση στελέχωση.
  • Ίδρυση Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών για αυξημένη εποπτεία και έλεγχο της ποιότητας και ασφάλειας.
  • Θεσμοθέτηση Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς.

Στόχος και Όραμα

Όπως επισημαίνεται από το Υπουργείο, το νομοσχέδιο αποτελεί κομβικό βήμα για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών με επίκεντρο τη διαφάνεια, τη σύγχρονη τεχνολογία και την ασφάλεια εξασφαλίζοντας ένα πιο αξιόπιστο μέλλον για τους επιβάτες και τις μεταφορικές υποδομές της χώρας.

δειτε ακομα

δειτε ακομα