Αξιοσημείωτα έργα υλοποιούνται το 2024, με το Μετρό Θεσσαλονίκης να πρωτοστατεί. Το συγκεκριμένο έργο έχει αναδειχθεί σε σήμα κατατεθέν της προηγούμενης δεκαετίας. Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει καινοτόμες αναπτυξιακές υποδομές και σημαντικές ανανεώσεις στις δημόσιες μεταφορές και για το 2025.
Σύμφωνα με τον Υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα: «Η ελληνική οικονομία συνεχώς αναβαθμίζεται και μεγαλώνει, παρά τις διεθνείς προκλήσεις. Η βελτίωση στα δημόσια οικονομικά είναι σημαντική και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαδραματίζει κομβικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια».
Για το 2024, η προτεραιότητα δόθηκε στον εκσυγχρονισμό υποδομών και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Ολοκληρώθηκαν σημαντικά έργα, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία, καθώς και ο αναςσυνδυασμός του Α65 από Λαμία έως Καλαμπάκα, ενώ ξεκίνησαν εργασία για τους άξονες Καλλονή – Σίγρι και Μπράλος – Άμφισσα.
Το 2025, αναμένονται νέες παραδόσεις: η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, το αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος και ο Βόνιτσα – Λευκάδα.
Η γραμμή 4 του Μετρό Αθηνών συνεχίζει τη διαδικασία κατασκευής, με αναμενόμενη ολοκλήρωση το 2026. Ένας ακόμη στόχος είναι η τελική σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2026 και η εξέλιξη της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης.
Σημαντική είναι και η πρόοδος στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, το οποίο είναι πάνω από 40% ολοκληρωμένο. Επιπλέον, το Υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει σε μεγάλα αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα, ενισχύοντας τις υποδομές ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλη την χώρα.
Ειδική έμφαση δίνεται και στα μικρότερα κτιριακά έργα, όπως η αναβάθμιση σχολείων, νοσοκομείων και δικαστικών μεγάρων. Ανάμεσα στις σημαντικές κινήσεις είναι η υπογραφή συμβάσεων για την κατασκευή 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία και η αποκατάσταση σχολείων σε περιοχές που επλήγησαν από καταστροφές.
Σημαντικές εξελίξεις και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου προχωρά, δημιουργώντας έναν ενιαίο φορέα που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ και τις άλλες σχετικές υπηρεσίες.
Η ηλεκτροκίνηση είναι επίσης σε προτεραιότητα, με σειρά επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, συνολικού ύψους 60 εκατ. ευρώ τα τελευταία 2 χρόνια.
Βασικός στόχος είναι και η αναβάθμιση του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος. Ήδη, στην Αθήνα κυκλοφορούν 270 νέα αντιρρυπαντικά λεωφορεία, με στόχο τα 400 μέχρι το τέλος του 2024 και 950 το καλοκαίρι του 2025.
Στη Θεσσαλονίκη, 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν τεθεί σε λειτουργία, ενώ προγραμματίζεται η προμήθεια ακόμα 159 οχημάτων, με αποτέλεσμα το 50% του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια.
Κατά τον κ. Σταϊκούρα, «Οι πρωτοβουλίες που λαμβάνουμε συνεχώς αναπτύσσονται με την εκτέλεση υψηλών προτύπων ποιότητας και αποδοτικότητας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και στην ενίσχυση της παραγωγικότητας της χώρας μας».