Η πρόοδος στο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και οι επόμενες φάσεις ανάπτυξης αποτελούν κεντρικό θέμα συζήτησης στη Βουλή.
Ολοκληρωμένο σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Σε πρόσφατη συνεδρίαση της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας παρουσίασε τον αναλυτικό σχεδιασμό για τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του ΒΟΑΚ στο κρίσιμο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, που εκτείνεται σε 157 χιλιόμετρα. Η κυβέρνηση προωθεί γρήγορες διαδικασίες έγκρισης για την επέκταση έως την Κίσσαμο, με παράλληλη δέσμευση χρηματοδότησης των μελετών προς τη Σητεία. Αυτή η ολοκληρωμένη προσέγγιση υπογραμμίζει τη δέσμευση της πολιτείας για την αδιάκοπη βελτίωση της οδικής υποδομής της Κρήτης.
Προτεραιότητες ανάπτυξης και υλοποίησης έργων
Ο κ. Δήμας απάντησε σε αιτήματα του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση εργάζεται ήδη σε διάφορα τμήματα του ΒΟΑΚ. Στον άξονα από τον Άγιο Νικόλαο έως τη Νεάπολη, υλοποιείται δημόσιο έργο με γρήγορους ρυθμούς. Παράλληλα, το τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος προωθείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) με σχεδόν ολοκληρωμένες μελέτες, γεγονός που ενισχύει την αποτελεσματική εξέλιξη του έργου.
Εκσυγχρονισμός δημόσιας διοίκησης και εκπαίδευσης
Κατά τη συζήτηση, ο υπουργός υπογράμμισε τη σημασία της επικείμενης αναθεώρησης του Συντάγματος, ειδικά σχετικά με τη μονιμότητα στο Δημόσιο και την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των πολιτικών δυνάμεων, εστιάζοντας στο ΠΑΣΟΚ, ώστε να στηριχθεί η αναθεώρηση του άρθρου 16 παρ. 5. Με αυτόν τον τρόπο, θα περιοριστεί η φυγή νέων επιστημόνων στο εξωτερικό και θα ενισχυθεί η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Νέες προκλήσεις και κριτική πολιτικής
Τέλος, ο κ. Δήμας άσκησε κριτική στον κ. Ανδρουλάκη για την αποφυγή σοβαρής απάντησης σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη δημόσια διοίκηση και την εκπαίδευση, κατηγορώντας τον ότι «ρίχνει την μπάλα στην εξέδρα», επιδεικνύοντας αδράνεια ως προς την υποστήριξη ουσιαστικών αλλαγών.