Η ψηφιακή καθημερινότητα των πολιτών βελτιώνεται συνεχώς, με το gov.gr να παίζει κεντρικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη. Στη νέα ετήσια μέτρηση του Customer Experience (CX) στην Ελλάδα, που διεξήχθη από την εταιρεία Braincandy για 7η χρονιά, το gov.gr αναδείχθηκε ως η δημόσια υπηρεσία με την καλύτερη επίδοση, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία στον δημόσιο τομέα.
Αν και ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός και η Aegean έκανε είσοδο στο top 5 των εταιρειών με το καλύτερο CX, το gov.gr κράτησε τη 2η θέση ανάμεσα σε 74 εταιρείες, καταδεικνύοντας επιπλέον συνέπεια στη διατήρηση υψηλών προτύπων εξυπηρέτησης.
«Η αναγνώριση του gov.gr ως 2η καλύτερη υπηρεσία μεταξύ 74 οργανισμών σε 11 διαφορετικούς κλάδους, αποδεικνύει ότι ο πολιτο-κεντρικός σχεδιασμός που εφαρμόζει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης από την προηγούμενη τετραετία αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το κράτος και τους θεσμούς του. Συνεχίζουμε με στόχο το ψηφιακό κράτος, επιδιώκοντας μέχρι το τέλος της τετραετίας να ψηφιοποιηθούν όλοι οι δημόσιοι διαδικασίες. Με ρυθμό περίπου 1 με 1,5 νέας υπηρεσίας ημερησίως, το κράτος εξελίσσεται ψηφιακά. Το gov.gr είναι η κορυφαία δημόσια υπηρεσία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, και μάλιστα η πρώτη που έχει ενσωματώσει την Τεχνητή Νοημοσύνη μέσω του ψηφιακού βοηθού mAigov, ο οποίος έχει απαντήσει σε πάνω από 1,6 εκατομμύρια ερωτήσεις. Στοχεύουμε σε μία ψηφιακή και αποτελεσματική Ελλάδα για όλους», δήλωσε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Μέχρι τον Νοέμβριο του 2024, το gov.gr προσέφερε συνολικά 1.950 υπηρεσίες, με 14 από αυτές να προστίθενται τον τελευταίο μήνα. Μερικές ενδεικτικές νέες υπηρεσίες περιλαμβάνουν το πρόγραμμα Κουπονιού συνδεσιμότητας Gigabit και την επιδότηση στέγασης για πληγέντες από πυρκαγιές.
Μόνο τον Νοέμβριο, περισσότεροι από 8,58 εκατομμύρια πολίτες χρησιμοποίησαν το gov.gr, εκδίδοντας τουλάχιστον ένα έγγραφο ή υποβάλλοντας ηλεκτρονικές δηλώσεις. Ο συνολικός αριθμός εγγράφων και δηλώσεων που εκδόθηκαν ή υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά, πλέον ξεπερνά τα 309,6 εκατομμύρια (αύξηση 4,32 εκατομμυρίων από τον Οκτώβριο).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Braincandy, σε δείγμα 1.200 ατόμων που αναπαριστούν τον ελληνικό πληθυσμό, τον Οκτώβριο του 2024, με συμμετοχή brands από 11 διακριτούς τομείς όπως Τράπεζες, Δημόσιες Υπηρεσίες και Εταιρείες Ενέργειας.
Το κύριο αίτημα των Ελλήνων, πέρα από την απλή και εύκολη εξυπηρέτηση, είναι το «ευγενικό και βοηθητικό προσωπικό». Αξιοσημείωτο είναι ότι η εμπειρία από τα ηλεκτρονικά καταστήματα κερδίζει σε σημασία σε σχέση με αυτή των φυσικών καταστημάτων, επηρεάζοντας τη συνολική εμπειρία των καταναλωτών.
Ο στόχος της έρευνας είναι να ενθαρρύνει τις εταιρείες να επεκτείνουν την προοπτική τους, βλέποντας πέρα από τον κλάδο τους, καθώς η συνολική εμπειρία είναι αυτή που διαμορφώνει τις προσδοκίες των καταναλωτών.