Πιερρακάκης: Δύο νέα αθλητικά σχολεία στην αρχή, επεκτείνουμε σε όλη την Ελλάδα!

Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μίλησε σε συνέντευξή του για την ίδρυση 22 Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων σε ευάλωτες περιοχές, την υποστήριξη των σχολικών μονάδων και την εισαγωγή καινοτόμων δράσεων στην εκπαίδευση. Ανάμεσα στις πρωτοβουλίες περιλαμβάνονται τα Αθλητικά Σχολεία, η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου και ο θεσμός των Ανοιχτών Σχολείων.

Ο υπουργός παρουσίασε μια σειρά από νομοθετικές προτάσεις που είχε συντάξει μαζί με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή, κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου τη Δευτέρα.

Σχετικά με την υλοποίηση του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB), ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι αν και αυτό έχει θεσπιστεί από το 1995, μέχρι τώρα εφαρμόζεται μόνο σε 15 ιδιωτικά σχολεία. Με στόχο να μειωθούν οι ανισότητες και να αυξηθούν οι ευκαιρίες, το IB θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του ’26 σε πάνω από 5 Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια, με την προοπτική να επεκταθεί. «Δεν θα έχουμε σχολεία δύο ταχυτήτων αλλά σχολεία πολλών δυνατοτήτων», συμπλήρωσε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι καταβάλλεται προσπάθεια για την αύξηση της κοινωνικής κινητικότητας μέσω της εκπαίδευσης.

Πιερρακάκης για τα Αθλητικά Σχολεία: Δημιουργούμε δύο Αθλητικά Σχολεία στην αρχή, και αργότερα σε όλη την Ελλάδα

«Δημιουργούνται δύο Αθλητικά Σχολεία στην αρχή, τα οποία θα επεκταθούν σταδιακά σε όλη την Ελλάδα», δήλωσε ο υπουργός στο Ant1. Το πρώτο θα βρίσκεται στη Νέα Ιωνία κοντά στο ΟΑΚΑ και το δεύτερο στη Θεσσαλονίκη. Και τα δύο θα αξιοποιούν τις αθλητικές υποδομές της περιοχής, με ημερομηνία έναρξης τη Σεπτέμβριο του ’26. Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι το θεσμικό πλαίσιο θα είναι πιο ευέλικτο για τους αθλητές, κατάλληλο για την εκπαίδευση με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να υποστηρίξουμε τα παιδιά με αθλητικές ικανότητες που μέχρι τώρα δεν είχαν τις κατάλληλες ευκαιρίες.

ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

“Θα συνεργαστούμε με τους δημάρχους για τη θεσμοθέτηση Ανοιχτών Σχολείων”

Ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε την έναρξη των Ανοιχτών Σχολείων που θα λειτουργούν τα απογεύματα και τα σαββατοκύριακα για διάφορες δραστηριότητες. «Ορίζουμε ένα πλαίσιο που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία και δήμους», εξήγησε, αναφέροντας ενδεικτικά αθλητικές δραστηριότητες και τη χρήση σχολικών βιβλιοθηκών. «Θα συνεργαστούμε με τους δημάρχους για να θεσπίσουμε τα Ανοιχτά Σχολεία», συμπλήρωσε.

“Κριθούμε από την ταχύτητα κάλυψης των κενών”

«Φέτος έχουμε 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς σε ένα συνολικό αριθμό περίπου 190.000. Ωστόσο, πάντα θα υπάρχουν κενά λόγω αποδοχών ή έκτακτων περιστατικών. Κρινόμαστε από την ταχύτητα με την οποία τα καλύπτουμε», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι φέτος η κατάσταση είναι καλύτερη από ποτέ.

“Η απαγόρευση κινητών στα σχολεία πέτυχε χάρη στη στήριξη εκπαιδευτικών και οικογενειών”

Το μέτρο απαγόρευσης της κατοχής και χρήσης κινητών στα σχολεία κρίθηκε ως ιδιαίτερα επιτυχές. «Πέτυχε εξαιτίας της στήριξης από εκπαιδευτικούς και γονείς», ανέφερε, ενώ παράλληλα αποδοκίμασε τους τίτλους περί «αποβολών λόγω κινητών» ως ανεκδοτολογικούς.

«Κάθε περιστατικό μπούλινγκ σχετίζεται με κινητό τηλέφωνο – αυτό το ‘απόστημα’ έπρεπε να σπάσει», δήλωσε.

“Τα Ωνάσεια Σχολεία αποσκοπούν στην αντιμετώπιση κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων”

Εγκαινιάζονται 22 νέα Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία σε διαφορετικές ακριτικές περιοχές, με στόχο τη φοιτητική στήριξη περίπου 6.000 άτομα. Τα πρώτα 6 γυμνάσια και 6 λύκεια θα αρχίσουν τη λειτουργία τους το Σεπτέμβριο του ’25, στοχεύοντας στη μείωση των ανισοτήτων. Ο υπουργός ευχαρίστησε το Ίδρυμα Ωνάση για τη συνεργασία.

«Θα δημιουργήσουμε μια συνεργασία μεταξύ του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και του Ιδρύματος, που θα επιφέρει καινοτομίες και δραστηριότητες στις ευάλωτες περιοχές. Στοχεύουμε σε ένα σύστημα με πολλές ευκαιρίες», πρόσθεσε.

Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία αλλαγής νοοτροπίας για την πρόοδο της χώρας, κάνοντας έκκληση για νέα εργαλεία και βούληση. «Πρέπει να απομακρυνθούμε από αποτελέσματα του παρελθόντος που δεν έχουν λειτουργήσει», τόνισε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να διευρύνουμε τη σκέψη μας για το καλό της χώρας.

δειτε ακομα

δειτε ακομα