«Αυτή τη στιγμή, καταβάλουμε μια σημαντική προσπάθεια για την ανασυγκρότηση του ελληνικού σιδηροδρόμου σε πολλές πτυχές, ώστε αυτό το σχέδιο να γίνει πραγματικότητα», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την «Αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα και την ενίσχυση των ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» στην Ολομέλεια.
Παράλληλα, ανέφερε ότι την Κυριακή θα ξεκινήσει η σύνδεση μεταξύ Ορεστιάδας και Ορμένιου στον Έβρο, ενώ τον Φεβρουάριο θα έχουμε και την σύνδεση Έδεσσας – Αμύνταιο Φλώρινας. «Αυτές οι συνδέσεις είναι έργα πνοής που τονώνουν την ακριτική Ελλάδα και μας γεμίζουν υπερηφάνεια», πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι το παρόν σχέδιο νόμου «δεν είναι μια αποσπασματική ενέργεια, αλλά μέρος μιας συνολικής στρατηγικής αναδιάταξης και αναμόρφωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου». Σημείωσε ότι οι ενέργειες που προγραμματίζονται είναι κοστοβόρες, αλλά αξίζουν τον κόπο, καθώς ο σιδηρόδρομος αποτελεί έναν κρίσιμο αναπτυξιακό τομέα για την πορεία της χώρας.
Αναφερόμενος στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, ο κ. Οικονόμου υπογράμμισε πως «αυτή η κατάσταση είναι μια σοβαρή υπόθεση και έχουμε την υποχρέωση να διασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναληφθεί ποτέ ξανά».
Κάλεσε, μάλιστα, την αντιπολίτευση να μην εντείνει την αναστάτωση σχετικά με ζητήματα ασφάλειας και να διατηρήσει ένα «μέτρο», προκειμένου να υποστηριχθεί η ανασυγκρότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Επιπλέον, επισήμανε ότι το αναπτυξιακό πρόγραμμα των 1,5 δισ. ευρώ είναι πρωτοφανές και κατέληξε λέγοντας ότι «μέχρι το 2027, ο σιδηρόδρομος θα είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν που γνωρίζαμε». Η συγχώνευση των οργανισμών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι «ένα σημαντικό βήμα, όχι μόνο για την επίτευξη οικονομικών και τεχνικών προτύπων, αλλά και για να επιτύχουμε την πρόοδο που επιδιώκουμε».