Η νέα εποχή στις μεταφορές της Αττικής ξεκινά με ριζικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και έμφαση στην προστασία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Καινοτομίες και αυστηρότητα
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε στον ΣΚΑΪ ότι ο νέος ΚΟΚ δημιουργήθηκε πάνω σε μια μακροχρόνια βάση συνεργασιών και κοινού σχεδιασμού, βελτιώνοντας σημαντικά την ασφάλεια και την οργάνωση της κυκλοφορίας. Ένα από τα βασικά σημεία του νέου κώδικα είναι η εισαγωγή του ψηφιακού point system, που επιτρέπει την πλήρη διαφάνεια και παρακολούθηση του οδικού ιστορικού κάθε οδηγού.
Λεωφορειολωρίδες: Μοντέρνος Έλεγχος και Προτεραιότητα στα ΜΜΜ
Το νέο σύστημα ελέγχου στις λεωφορειολωρίδες περιλαμβάνει κάμερες στα εμπρόσθια μέρη των λεωφορείων που βεβαιώνουν παραβάσεις μέσω ψηφιακών κλήσεων, ενισχύοντας την προτεραιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς – ένα βασικό μέτρο που ακολουθεί τα πρότυπα των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.
Μεταφορές και ταξί: Διάλογος και σεβασμός στους κανόνες
Ο κ. Κυρανάκης κάλεσε για διάλογο τον κλάδο των ταξί, τονίζοντας ωστόσο τη σημασία του σεβασμού στην ομαλή λειτουργία του υπουργείου και στην εφαρμογή των κανόνων. Ειδικά για τα ταξί μηδενικών ρύπων, προβλέπεται ειδική άδεια κυκλοφορίας με ξεχωριστή πινακίδα και πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες, όπως και για οχήματα ΑΜΕΑ, χωρίς ωστόσο να παρακωλύεται η κίνηση των λεωφορείων.
Εκσυγχρονισμός στόλου και καινοτόμες υπηρεσίες για τους επιβάτες
Μέχρι το τέλος του 2025, περίπου 1.000 νέα λεωφορεία κυρίως ηλεκτρικά θα ενταχθούν στον στόλο της Αττικής, με στόχο τη βιώσιμη και οικολογική κινητικότητα. Παράλληλα, γίνονται νέες προσλήψεις οδηγών και βελτιώνεται η ακρίβεια των δρομολογίων μέσω της επίσημης εφαρμογής του ΟΑΣΑ, προσφέροντας καλύτερες πληροφορίες στους πολίτες.
Αυστηρές ποινές για κακές οδηγικές πρακτικές
Το νέο πλαίσιο προβλέπει αυστηρά μέτρα για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Για παράδειγμα, η χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ατύχημα επιφέρει πρόστιμο 350 ευρώ στην πρώτη παράβαση, το οποίο αν αυξηθεί σε δεύτερη επανάληψη σε 1.000 ευρώ, ενώ στην τρίτη παράβαση φτάνει στα 2.000 ευρώ συνοδευόμενα από αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης επικεντρώνεται σε ένα ολοκληρωμένο και αυστηρό πλαίσιο μεταφορών, που συνεργάζεται αρμονικά με τους εμπλεκόμενους κλάδους και θέτει ως προτεραιότητα την ασφάλεια, την τεχνολογία και το σεβασμό στον επιβάτη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.