Ο Κωστής Χατζηδάκης για ΔΕΘ: Πώς οι παρεμβάσεις βελτιώνουν το εισόδημα και στηρίζουν το εμπόριο

Στο επίκεντρο των συζητήσεων η ελληνική επιχειρηματικότητα, με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, να αναλύει το μέλλον του ελληνικού εμπορίου.

Το ελληνικό εμπόριο: Μια ματιά στο μέλλον με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης

Σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο για την παγκόσμια και κατ’ επέκταση την ελληνική οικονομία, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, σκιαγράφησε τις προοπτικές και τις προκλήσεις για το ελληνικό εμπόριο. Μιλώντας στην επετειακή εκδήλωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), με αφορμή τα 20 χρόνια από την καθιέρωση της Ημέρας Ελληνικού Εμπορίου, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε τη σταθερή στήριξη της κυβέρνησης προς την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, υπογραμμίζοντας πως αυτή η στήριξη εκφράζεται μέσα από «ουσιαστικές πολιτικές και όχι ευχολόγια».

Η ομιλία του κ. Χατζηδάκη, με θέμα «Το Ελληνικό Εμπόριο: Ματιά στο Μέλλον», επικεντρώθηκε στις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη υλοποιηθεί, αλλά και σε αυτές που σχεδιάζονται, με στόχο την ενίσχυση του εγχώριου εμπορίου και της κοινωνικής συνοχής. «Ενισχύουμε την κοινωνική συνοχή και τα εισοδήματα», σημείωσε ο αντιπρόεδρος, αναφέροντας παρεμβάσεις για τον περιορισμό του κόστους της καθημερινότητας – όπως αυτές που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ και τον περασμένο Απρίλιο – πολιτικές για τη στήριξη της στέγασης, και σημαντικές επενδύσεις στην υγεία και την παιδεία. Στόχος όλων αυτών των ενεργειών είναι «ο καταναλωτής να διαθέτει πραγματική αγοραστική δύναμη, και να μπορεί να στηρίζει το εγχώριο εμπόριο σε σταθερές βάσεις».

Η Ελλάδα στρατηγικός κόμβος σε ένα μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο

Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε επίσης τη στρατηγική θέση της Ελλάδας στο διεθνές εμπόριο, σε μια περίοδο που οι γεωπολιτικές εντάσεις και τα προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αναδιαμορφώνουν τα δεδομένα. Ως σταυροδρόμι τριών ηπείρων, Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής, και με σημαντικές υποδομές, η χώρα μας αναδεικνύεται σε «στρατηγικό κόμβο περιφερειακής και διεθνούς εμβέλειας». Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει:

  • Αναβάθμιση υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια, οδικοί άξονες, εμπορευματικά κέντρα).
  • Διευκόλυνση εμπορευματικών ροών μέσω αναβάθμισης των τελωνείων.
  • Θωράκιση των εφοδιαστικών αλυσίδων έναντι κινδύνων.

Οι παραπάνω πρωτοβουλίες, όπως τόνισε, έχουν ήδη αποδώσει καρπούς, με τη δημιουργία 35.500 επιπλέον μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το 2019 έως το 2024 και την αύξηση των απασχολούμενων κατά 253.000.

Τεχνολογία και ψηφιακή μετάβαση: Ο δρόμος προς το μέλλον

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις αλλαγές που επιφέρει η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι νέες τεχνολογίες στο εμπόριο. «Οφείλουμε να διαμορφώσουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο που θα ευνοεί την αξιοποίηση της τεχνολογίας αυτής για τον εκσυγχρονισμό του εμπορίου, την εξατομίκευση της εξυπηρέτησης και την καλύτερη πρόβλεψη της ζήτησης», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης. Ωστόσο, τόνισε την ανάγκη για δικλίδες ασφαλείας, ώστε οι επιχειρήσεις να μην παραβιάζουν τα δικαιώματα του καταναλωτή και του πολίτη.

Η τεχνολογία, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο, «πολλαπλασιάζει τις ευκαιρίες για τη μικρή και τη μεσαία επιχείρηση». Η Πολιτεία στηρίζει ενεργά αυτή τη μετάβαση, διαθέτοντας σημαντικούς πόρους από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης για την ψηφιακή μετάβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Χατζηδάκης περιέγραψε το όραμα για το νέο μοντέλο εμπορίου: «Το φυσικό κατάστημα θα παραμείνει σημείο αναφοράς για την αγορά και τη γειτονιά, ενώ τα ψηφιακά κανάλια θα είναι το “παράθυρο” στον κόσμο». Προέβλεψε επίσης ότι:

  • Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα συνεργάζονται στενότερα.
  • Οι παραδόσεις προϊόντων θα γίνονται με μεγαλύτερη ταχύτητα και χαμηλότερο κόστος.
  • Τα ελληνικά προϊόντα θα προβάλλονται επαρκώς.
  • Το ανθρώπινο δυναμικό θα αναβαθμίζει διαρκώς τις δεξιότητές του.

δειτε ακομα

δειτε ακομα