Ο Απόστολος Τζιτζικώστας ανακοινώνει: «Ο τουρισμός στην Ευρώπη πετυχαίνει νέα ρεκόρ» και η Ε.Ε. υιοθετεί νέα στρατηγική για βιώσιμη ανάπτυξη

Η Ευρώπη εισέρχεται σε μια νέα εποχή βιώσιμου τουρισμού με στόχο τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.

Ενιαία ευρωπαϊκή στρατηγική για τον βιώσιμο τουρισμό

Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, παρουσίασε στις Βρυξέλλες την πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας ενιαίας ευρωπαϊκής στρατηγικής βιώσιμου τουρισμού, η οποία αναμένεται να υλοποιηθεί επίσημα το 2026. Όπως τόνισε, ο τουρισμός λειτουργεί ως γεφυροποιός παράγοντας ανάμεσα σε ανθρώπους, τόπους, επιχειρήσεις και τοπικές κοινότητες, προάγοντας παράλληλα την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, περίπου 20 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται σε πάνω από 3 εκατομμύρια μικρές τουριστικές επιχειρήσεις. Ο τουριστικός κλάδος συμβάλλει κατά 10% στο ΑΕΠ της ΕΕ, φτάνοντας έως και το 25% σε ορισμένες χώρες και αποτελώντας βασική πηγή εισοδήματος για πολλές περιοχές.

Το 2024, ο τουρισμός στην Ευρώπη κατέγραψε ρεκόρ διανυκτερεύσεων, ξεπερνώντας τα προ-πανδημίας επίπεδα, με πάνω από 3 δισεκατομμύρια διανυκτερεύσεις κυρίως εντός της ΕΕ και το 18% από ταξιδιώτες εκτός Ευρώπης. Για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 452 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις.

Πόλεις και βιώσιμος τουρισμός: Η άποψη των τοπικών αρχών

Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο δήμαρχος επεσήμανε τη σημασία της επιλογής του κατάλληλου τύπου τουρισμού που κάθε πόλη επιθυμεί να αναπτύξει. Ο τουρισμός πρέπει να προσφέρει προστιθέμενη αξία στις κοινωνίες, να μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να στηρίζει την κοινωνική συνοχή, χωρίς να επιβαρύνει τους κατοίκους.

Επιπλέον, υπογράμμισε την ανάγκη για νέες ευρωπαϊκές πολιτικές σχετικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση και τη στέγαση, καθώς και για τη δημιουργία ειδικών χρηματοδοτικών εργαλείων που θα υποστηρίζουν ειδικές μορφές τουρισμού και τη διασυνδεσιμότητα των πόλεων. Όπως τόνισε, ο βιώσιμος τουρισμός αποτελεί ευκαιρία για κοινωνική συνοχή και ανθεκτικότητα.

Ανάδειξη τουριστικού brand Κεντρικής Μακεδονίας

Ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, αναφέρθηκε στη σημασία της προώθησης της τουριστικής ταυτότητας και του brand της Κεντρικής Μακεδονίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τόνισε πως η περιοχή διαθέτει πλούσια φυσική ομορφιά, ιστορική κληρονομιά, και μοναδικό συνδυασμό θάλασσας και βουνού, καθώς και παραδοσιακές πόλεις προστατευμένες από την UNESCO. Η μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης προσδίδει επιπλέον δυναμική στον προορισμό.

«Είναι ουσιώδες να γνωρίσουν περισσότεροι επισκέπτες τι μπορεί να προσφέρει η Κεντρική Μακεδονία, ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα και η ανταγωνιστικότητά της στην ευρωπαϊκή τουριστική σκηνή», συμπλήρωσε.

δειτε ακομα

δειτε ακομα