Η εβδομαδιαία ανασκόπηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη άνοιξε με δύο θετικές εξελίξεις για την ελληνική οικονομία, όπως τονίζει ο ίδιος στα κοινωνικά δίκτυα.
Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι από 1/1/2025 καταργείται το τέλος επιτηδεύματος για όλα τα φυσικά πρόσωπα, κάτι που αφορά περίπου 25.000 εργαζομένους που χρησιμοποιούν «μπλοκάκι». Επιπλέον, η ΕΛΣΤΑΤ και η Eurostat προχώρησαν σε αναθεώρηση των στοιχείων της οικονομίας, με το ΑΕΠ της χώρας να παρουσιάζει αύξηση 2,3% πέρυσι, αντί για 2% που είχε αρχικά υπολογιστεί. Αυτή η αναθεώρηση αντιστοιχεί σε επιπλέον 5 δισ. ευρώ για την οικονομία.
Ο πρωθυπουργός μίλησε επίσης για το Πρόγραμμα Προσυμπτωματικού Ελέγχου «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ», το οποίο είναι το πρώτο οργανωμένο πρόγραμμα πρόληψης για τον καρκίνο του παχέος εντέρου και του τραχήλου της μήτρας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, έχουν εκδοθεί παραπεμπτικά για 1.461.570 δικαιούχους του προγράμματος για τον Καρκίνο του Παχέος Εντέρου, που θα παραλάβουν δωρεάν self-test από συνεργαζόμενα φαρμακεία.
Αναφερόμενος στο θέμα της υγειονομικής περίθαλψης, ο κ. Μητσοτάκης καταδίκασε τις παράνομες υπερσυνταγογραφήσεις που διαπιστώθηκαν από ορισμένους γιατρούς. Αυτές οι πρακτικές, είπε, αντιβαίνουν στις ηθικές αξίες της ιατρικής και οδηγούν σε σπατάλη δημοσίου χρήματος, επιβαρύνοντας την υγειονομική περίθαλψη και τους φορολογούμενους. Εκτίμησε πως «αυτοί οι γιατροί αποτελούν μια μειοψηφία» και προειδοποίησε ότι το κράτος έχει τα απαραίτητα εργαλεία για να τους εντοπίσει.
«Οι εν λόγω πρακτικές δεν θα γίνονται ανεκτές» τόνισε ο πρωθυπουργός, επιβεβαιώνοντας την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να διαφυλάξει τα συμφέροντα του συστήματος υγείας.
Πέρα από τα προαναφερθέντα, ανακοίνωσε και την υπογραφή της απόφασης για την προκήρυξη 298 θέσεων ειδικευμένων ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων και βαθμών, που θα ενταχθούν σε νοσοκομεία και ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα, κυρίως για Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών στην Αττική και τον Πειραιά.
Τέλος, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο ζήτημα της παρακολούθησης του κύκλου ζωής ενός οχήματος, υπογραμμίζοντας ότι οι συναρμόδιοι φορείς θα επικοινωνούν ψηφιακά μεταξύ τους, με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού πλαισίου για την οδική ασφάλεια.