Μετρό Θεσσαλονίκης: Αναμορφώνοντας τις συγκοινωνίες της πόλης

Μεγάλη αλλαγή στον συγκοινωνιακό τοπίο της Θεσσαλονίκης φέρνει το μετρό, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη.

Στην πρόσφατη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κ. Μαρινάκης τόνισε ότι, όπως επεσήμανε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «η παρούσα κυβέρνηση εργάζεται συστηματικά για να μεταμορφώσει τα σχέδια σε πραγματικότητα και να τα εξαπολύσει στα εργοτάξια». Έκανε επίσης γνωστό ότι η εταιρεία η οποία θα διαχειρίζεται το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ίδια με εκείνη που διαχειρίζεται το μετρό της Κοπεγχάγης.

«Αυτή η υποδομή θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και θα βελτιώσει την κυκλοφορία. Με την έναρξη λειτουργίας του, η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο, σύγχρονο, γρήγορο, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μαζικής μεταφοράς. Η αποδοχή του έργου από τους πολίτες συνάδει με το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και με την ευρύτερη στρατηγική της κυβέρνησης. Στο επίκεντρο οι ολοκληρώσεις έργων, η δημιουργία πράσινων υποδομών και η ενίσχυση της μεταφορικής ασφάλειας, καθώς και η αξιοπιστία του κράτους στη χρηματοδότηση αυτών των έργων», δήλωσε ο κ. Μαρινάκης.

Περιέγραψε ότι το έργο περιλαμβάνει 13 σύγχρονους σταθμούς, 9,6 χιλιόμετρα γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπερ-αυτόματους, κλιματιζόμενους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας που δεν θα χρειάζονται οδηγό, με συνοδό, και που θα έχουν χωρητικότητα 450 ατόμων. Η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς φτάνει τις 18.000 επιβάτες ανά ώρα ανά κατεύθυνση, ενώ το αμαξοστάσιο θα καλύπτει 52.000 τετραγωνικά μέτρα, σε συνδυασμό με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας στην Πυλαία και αυτόματο σύστημα θυρών στις αποβάθρες, που θα λειτουργούν σε συντονισμό με τους συρμούς.

Επιπλέον, ανέφερε ότι η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι περίπου 250.000 επιβάτες, προσθέτοντας ότι «έχει προγραμματιστεί μια πολύ ελκυστική τιμολογιακή πολιτική ώστε να ενθαρρύνουμε τη χρήση του νέου μέσου, σε συνδυασμό με τα ανανεωμένα λεωφορεία, τα οποία ήδη ανανεώνονται κατά 50%. Το κόστος των εισιτηρίων για το Μετρό και τα λεωφορεία στην αστική ζώνη ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ οι τιμές των καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, όπως π.χ. της μηνιαίας κάρτας, θα είναι μόλις 16 ευρώ.

Κλείνοντας, τόνισε ότι «τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα θα εκτίθενται στους Σταθμούς, με τον Σταθμό «Βενιζέλου» να είναι διεθνώς αναγνωρίσιμος ως ο μεγαλύτερος αρχαιολογικός χώρος που εντάσσεται σε μεγάλο τεχνικό έργο. Η Θεσσαλονίκη προβάλλει την πλούσια ιστορία της και παράλληλα αποκτά σύγχρονες υποδομές που προάγουν τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, μετατρέποντας την πόλη σε πρότυπο ανάπτυξης για ολόκληρη τη χώρα».

δειτε ακομα

δειτε ακομα