Κικίλιας: Νέα εποχή για το 112 μετά το 2014

Σήμερα, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, υπέγραψε τη σύμβαση για την αναβάθμιση του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, ένα έργο που φθάνει τα 17,5 εκατομμύρια ευρώ, στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΙΓΙΣ.

Αυτή η αναβάθμιση αφορά ένα καινοτόμο Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς, το οποίο θα προσφέρει νέες υπηρεσίες όπως ακριβή γεωεντοπισμό, βιντεοκλήση και silent button. Σκοπός είναι η Ελλάδα να αποκτήσει ένα από τα πιο ασφαλή συστήματα για την προστασία των πολιτών.

Ο υπουργός τόνισε ότι το 112 είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στην Πολιτική Προστασία και η αναβάθμισή του θα ενισχύσει τις επιχειρησιακές ικανότητες και την υποχρέωση των υπηρεσιών. «Πριν πέντε χρόνια, με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, εφαρμόστηκε η τεχνολογία του 112, η οποία, αν και παλαιά, είχε μέχρι τότε παραμείνει ανενεργή. Τώρα, αυτό το εργαλείο για την έκτακτη ανάγκη, ενσωματωμένο στην Πολιτική Προστασία, έχει ήδη σώσει ζωές», δήλωσε.

«Με τη σημερινή μας ενέργεια, το 112 θα αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο με νέες λειτουργίες που θα υποστηρίζουν ευπαθείς ομάδες, την άμεση επικοινωνία και την διαλειτουργικότητα με άλλες αρχές, όπως η Αστυνομία και το Λιμενικό», συμπλήρωσε ο κ. Κικίλιας.

Επιπλέον, η αναβάθμιση του 112 θα επιτρέψει την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ πολιτών και υπηρεσιών, επιδιώκοντας την ταχύτερη και πιο αποτελεσματική διαχείριση έκτακτων περιστατικών. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ προχωρά με γοργούς ρυθμούς», πρόσθεσε, ευχαριστώντας την Κοινωνία της Πληροφορίας για τη συνεργασία της.

Ειδικότερα, μέσω του έργου αναβαθμίζεται:

  • Η δυνατότητα πολυκαναλικής επικοινωνίας με πολίτες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
  • Η συνεργασία της Μονάδας 5 του ΕΣΚΕΔΙΚ με τους φορείς εκτάκτων αναγκών σε εθνικό επίπεδο.
  • Η επικοινωνία με ΑΜΕΑ, προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους.

Μάλιστα, το νέο λογισμικό θα υποστηρίζει:

  • Ανοιχτά και τυπικά πρωτόκολλα επικοινωνίας και πλήρης αμφίδρομη διασύνδεση με υπάρχοντα και μελλοντικά συστήματα διαχείρισης περιστατικών.
  • Δημιουργία άμεσων συστημάτων σύνδεσης με άλλους φορείς (ΕΛΑΣ, ΕΚΑΒ, ΛΣ) για καλύτερον συντονισμό.
  • Προηγμένες υπηρεσίες όπως γεωεντοπισμό, δυνατότητα επικοινωνίας σε περιοχές χωρίς κάλυψη δικτύου κινητής, και σιωπηλές αναγγελίες περιστατικών.

Ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγος Θεόδωρος Βάγιας, επεσήμανε την σημασία της αναβάθμισης για την επικοινωνία των πολιτών με το 112, τονίζοντας πως θα βελτιώσει τη διαδικασία λήψης πληροφοριών για την καλύτερη αντίδραση στις ανάγκες των πολιτών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης, διαβεβαίωσε ότι η προτεραιότητα είναι η ασφαλής και ποιοτική υλοποίηση του έργου, έτσι ώστε το 112 να μπει σε μια νέα, τεχνολογικά προηγμένη εποχή. Όπως ανέφερε, το 112 δέχεται πάνω από 10.000 κλήσεις καθημερινά και με τη νέα αναβάθμιση θα προσφέρει και υπηρεσίες μέσω SMS, MMS, και με τη χρήση ενσωματωμένης τεχνολογίας eCall.

Ο εκπρόσωπος του 112, Βασίλης Καζούκας, τόνισε ότι η συγκεκριμένη αναβάθμιση δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό άλμα, αλλά και μια σημαντική επένδυση στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του συστήματος. Αναμένεται ότι μέχρι το 2025, θα διατεθούν νέα εργαλεία που θα κάνουν την επικοινωνία πιο προσβάσιμη και αποτελεσματική.

«Αυτό το έργο θωρακίζει το 112 και μας προετοιμάζει για τις προκλήσεις του μέλλοντος, εξασφαλίζοντας ταχύτητα και αξιοπιστία, με στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής», κατέληξε.

δειτε ακομα

δειτε ακομα