Αρχές Οκτωβρίου ξεκινούν τα μη κρατικά πανεπιστήμια με βασική προϋπόθεση εισαγωγής για τους υποψηφίους

Η εποχή των μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα ξεκινά με μια ιστορική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ανοίγοντας νέους δρόμους στην ανώτατη εκπαίδευση.

Ιστορική απόφαση για τα μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα

Ο υφυπουργός Παιδείας, Νίκος Παπαϊωάννου, αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που ανοίγει το δρόμο για την ίδρυση και τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια σημαντική επιβεβαίωση της μεταρρυθμιστικής πολιτικής της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Η διαδικασία αξιολόγησης των ιδρυμάτων και προγραμμάτων σπουδών

Μέχρι σήμερα, έχουν κατατεθεί 12 φάκελοι από μη κρατικά πανεπιστήμια, οι οποίοι βρίσκονται υπό αξιολόγηση από την Ανεξάρτητη Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και τον ΕΟΠΠΕΠ. Η διαδικασία αυτή εξετάζει διεξοδικά τόσο τα ίδια τα ιδρύματα όσο και τα προγράμματα σπουδών που προτείνουν.

  • Αξιολόγηση φορέα
  • Αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών
  • Η διαφάνεια και η αυστηρή αξιολόγηση διασφαλίζουν την ποιότητα και τη νομιμότητα των νέων εκπαιδευτικών δομών.

    Έναρξη λειτουργίας μη κρατικών πανεπιστημίων

    Ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι από τις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται η λειτουργία των πρώτων μη κρατικών πανεπιστημίων. Για να επιτευχθεί αυτό, οι αποφάσεις θα πρέπει να έχουν ληφθεί εγκαίρως, ώστε οι φοιτητές να γνωρίζουν τα ιδρύματα και να προχωρήσουν σε εγγραφή.

    Ο νόμος ορίζει ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου θα πρέπει να έχει υποβληθεί η σχετική εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΡΑΕ), διασφαλίζοντας έτσι την εύρυθμη και νόμιμη έναρξη λειτουργίας των νέων πανεπιστημίων.

    Η σημασία της διαφάνειας και η προστασία του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου

    Ο κ. Παπαϊωάννου υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση δεν έχει σκοπό να δημιουργήσει σύγχυση, αλλά να ανοίξει νέες δυνατότητες στην ανώτατη εκπαίδευση, με σεβασμό στο δημόσιο πανεπιστήμιο:

  • Κανένα μέλος ΔΕΠ δεν επιτρέπεται να διδάσκει ταυτόχρονα σε δημόσιο και μη κρατικό πανεπιστήμιο.
  • Η αφοσίωση των καθηγητών στα δημόσια ιδρύματα αποτελεί συνδυασμό αγάπης για την εκπαίδευση και τη έρευνα, όχι μόνο οικονομικών κινήτρων.
  • Τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα λειτουργούν με ίδιους οικονομικούς πόρους και αξιολογημένες δυνατότητες, προάγοντας την ποιότητα και την καινοτομία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    δειτε ακομα

    δειτε ακομα