Παρίσι: Ακυρώθηκε η προβολή του «Τελευταίου τανγκό» μετά από αντιδράσεις γυναικών

Η Γαλλική Κινηματοθήκη στο Παρίσι ανακοίνωσε την ακύρωση της προβολής της ταινίας “Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι” εξαιτίας έντονων αντιδράσεων που εκδηλώθηκαν από γυναικείες οργανώσεις.

Στην ανακοίνωσή της, η Κινηματοθήκη υπογράμμισε ότι η προβολή, προγραμματισμένη για την Κυριακή, ακυρώθηκε “για να μειωθούν οι εντάσεις και για λόγους ασφάλειας”.

“Είμαστε κινηματογράφος και όχι φρούριο. Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο την ασφάλεια του προσωπικού και του κοινού μας,” δήλωσε ο διευθυντής της Γαλλικής Κινηματοθήκης, Φρεντερίκ Μπονώ, στο πρακτορείο AFP. “Βίαιοι άνθρωποι άρχισαν να στέλνουν απειλές, και η διεξαγωγή της προβολής εγκυμονούσε έναν εντελώς υπερβολικό κίνδυνο. Γι’ αυτό, αναγκαστήκαμε να την ακυρώσουμε.”

Η ταινία, που σκηνοθέτησε ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι το 1972, είχε προγραμματιστεί στο πλαίσιο ενός αφιερώματος στον Μάρλον Μπράντο, αλλά δημιουργήθηκε αντιπαράθεση λόγω των αμφιλεγόμενων συνθηκών των γυρισμάτων της.

Η ηθοποιός Ζυτίτ Γκοντρές, αναγνωρίσιμη φιγούρα του κινήματος #MeToo στη Γαλλία, κατηγόρησε τη Γαλλική Κινηματοθήκη για έλλειψη σεβασμού προς τη μνήμη της Μαρίας Σνάιντερ, η οποία απεβίωσε το 2011. “Ήρθε η ώρα να ξυπνήσεις, αγαπητή Cinémathèque, και να αποκαταστήσεις την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των 19χρονων ηθοποιών,” έγραψε στο Instagram.

Η ταινία εστιάζει στη σχέση ενός Αμερικανού χήρου στο Παρίσι με μια νεαρή γυναίκα, η οποία φτάνει στην κορύφωσή της με μια αμφιλεγόμενη σκηνή. Η Σνάιντερ δεν είχε ενημερωθεί για τις προθέσεις του Μπράντο και του Μπερτολούτσι, που αργότερα προτάθηκαν για Όσκαρ. Αυτή είχε δηλώσει ότι βρέθηκε σε κατάσταση αναστάτωσης κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ενώ ο Μπράντο δεν την παρηγόρησε. Οι καταγγελίες της, που έγιναν γνωστές τη δεκαετία του ’70, αγνοήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, όπως αποκαλύφθηκε και στο ντοκιμαντέρ “Maria”.

tango 1

Η οργάνωση “Collectif 50/50”, η οποία προωθεί την ισότητα στον κινηματογράφο, ζήτησε επίσης από τη Γαλλική Κινηματοθήκη να δημιουργήσει έναν “στοχαστικό και σεβαστό” χώρο για την εμπειρία της Σνάιντερ κατά τη διάρκεια της προβολής. Παράλληλα, η Γαλλική Κινηματοθήκη είχε υποσχεθεί μια “συζήτηση με το κοινό” για να προσεγγίσει τα ζητήματα που ανακύπτουν από την ταινία.

Ο Μπονώ επεσήμανε ότι η ταινία είχε προβληθεί στο παρελθόν χωρίς διαμαρτυρίες, συγκεκριμένα το 2017, αλλά η ευαισθητοποίηση που έφερε το κίνημα #MeToo ξαναενεργοποίησε τη συζήτηση γύρω από τη βία κατά των γυναικών στον κινηματογράφο.

δειτε ακομα

δειτε ακομα