Η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά δυναμικά με το ολοκληρωμένο πενταετές πλάνο της, εστιάζοντας στην ισχυρή ανάπτυξη και την ενίσχυση του δικτύου της σε όλη την Ελλάδα.
Στρατηγικό πενταετές πλάνο ανάπτυξης και franchise
Η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιεί ένα καλά δομημένο πενταετές επιχειρηματικό σχέδιο από το 2023, με στόχο να έχει συνολικά 900 καταστήματα μέχρι το 2028. Από αυτά, τα 700 αναμένεται να λειτουργούν με το μοντέλο δικαιοχρησίας (franchise), ενισχύοντας την τοπική επιχειρηματικότητα και το δίκτυο συνεργατών.
Τρεις πυλώνες επιχειρησιακής ανάπτυξης
Η εταιρεία βασίζεται σε τρεις κύριους άξονες για την υλοποίηση της στρατηγικής της:
Ευρωπαϊκό μοντέλο δικαιοχρησίας με προσανατολισμό στην ελληνική αγορά
Η στρατηγική της ΑΒ ενσωματώνει το επιτυχημένο βελγικό μοντέλο franchise της μητρικής εταιρείας Ahold Delhaize, προσαρμόζοντας το στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Ταυτόχρονα, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε τουριστικές περιοχές όπως η Βόρεια Ελλάδα, η Κρήτη και τα νησιά, αυξάνοντας έτσι τη διαθεσιμότητα προϊόντων σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας.
Κέντρα εξυπηρέτησης και ψηφιακή καινοτομία
Με ήδη 40 λειτουργικούς κόμβους εξυπηρέτησης (hubs), η ΑΒ προβλέπει την δημιουργία εξειδικευμένων κέντρων για online παραγγελίες, προσφέροντας πρακτικές και γρήγορες λύσεις στους πελάτες της. Ένα παράδειγμα αποτελεί ο κόμβος του Αμαρουσίου, ο οποίος λειτουργεί ως πρότυπο για τη νέα στρατηγική εξυπηρέτησης.
Νέα κατεύθυνση για την αλυσίδα ENA Cash & Carry
Η αλυσίδα ENA Cash & Carry ακολουθεί νέα στρατηγική που εστιάζει στην προμήθεια της αγοράς HoReCa, αποστασιοποιούμενη από τον ευθέως ανταγωνισμό με τα franchise καταστήματα λιανικής. Η προσαρμογή των κωδικολόγιων προϊόντων ανταποκρίνεται στις επαγγελματικές ανάγκες ξενοδοχείων και επιχειρήσεων εστίασης.
Προκλήσεις εξωτερικού περιβάλλοντος και προσωπικού
Παρά τις θετικές εξελίξεις, η ΑΒ Βασιλόπουλος αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως:
Σύμφωνα με τον Νίκο Λαβίδα, επικεφαλής της εταιρείας, ο κλάδος στέκεται σε ένα κρίσιμο σημείο επαναπροσδιορισμού με προοπτική τη μεγαλύτερη συγκέντρωση, για τη διαμόρφωση ισχυρότερων και πιο ανθεκτικών επιχειρησιακών μονάδων.