Είστε κουρασμένοι από τις ψεύτικες εκπτώσεις; Τέρμα πια! Νέοι κανόνες έρχονται να βάλουν τάξη στην αγορά και να προστατεύσουν εσάς, τον καταναλωτή. Μάθετε τι αλλάζει και πώς να καταγγείλετε τις παραπλανητικές πρακτικές.
Τέλος στις Παραπλανητικές Εκπτώσεις: Νέος Κώδικας Δεοντολογίας και Εντατικοί Έλεγχοι
Η αδικία των παραπλανητικών εκπτώσεων και προσφορών, που συχνά προκαλούσαν σύγχυση στους καταναλωτές, φτάνει στο τέλος της. O νέος Κώδικας Δεοντολογίας, που τέθηκε σε εφαρμογή, φέρνει διαφάνεια στις τιμές των επιχειρήσεων. Το υπουργείο Ανάπτυξης ξεκινά αυστηρούς ελέγχους από τις 17 Μαρτίου.
Εφεξής, η αρχική τιμή για τον υπολογισμό της έκπτωσης θα είναι η χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών. Η τεχνητή αύξηση τιμών πριν τις εκπτώσεις απαγορεύεται αυστηρά.
Στόχος του νέου πλαισίου, είναι η διασφάλιση της διαφάνειας και η προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού, διευκρινίζοντας προς τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, το τι πραγματικά σημαίνει μία έκπτωση. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να γνωρίζουν τι συνιστά έκπτωση και προσφορά και πώς να προωθούν σωστά τις υπηρεσίες τους.
Οι Βασικές Αλλαγές που Πρέπει να Γνωρίζετε
- Ορισμός της Αρχικής Τιμής:
Ως «αρχική τιμή» ορίζεται η χαμηλότερη τιμή του προϊόντος τις τελευταίες 30 ημέρες. Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπεται η χρήση παλαιότερων ή τεχνητών τιμών.
- Προστασία από Πλασματικές Εκπτώσεις:
Οι έμποροι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν διογκωμένες τιμές για να παρουσιάσουν εκπτώσεις, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα των προσφορών.
- Εξαιρέσεις:
Εξαιρούνται τα ευπαθή προϊόντα με διάρκεια ζωής μικρότερη των 30 ημερών. Ωστόσο, παραβιάσεις τιμωρούνται βάσει των γενικών διατάξεων για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Πλασματικές Εκπτώσεις που Απαγορεύονται Πλέον
- Τεχνητή Αύξηση Τιμής:
Δεν επιτρέπεται η αύξηση της τιμής λίγο πριν την έκπτωση και η παρουσίαση μεγάλης έκπτωσης, αν η τελική τιμή είναι ίδια ή υψηλότερη.
- Δήθεν Δώρα:
Απαγορεύεται η πρακτική όπου ο καταναλωτής αναγκάζεται να αγοράσει δύο προϊόντα για να πάρει το δεύτερο ως “δώρο”, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα αγοράς ενός προϊόντος.
Παράδειγμα: Ένας έμπορος πουλούσε αφρόλουτρα στα 8 ευρώ και τα διέθετε με έκπτωση στα 4 ευρώ. Στη συνέχεια, αύξησε την τιμή στα 5 ευρώ, αλλά “φούσκωσε” την αρχική τιμή στα 10 ευρώ. Έτσι, διαφήμιζε “από 10 ευρώ, τώρα 5 ευρώ”, δημιουργώντας μια πλασματική έκπτωση καθώς ο καταναλωτής πλήρωνε 1 ευρώ παραπάνω.
Αυστηρές Κυρώσεις για τους Παραβάτες
Οι παραβάτες του Κώδικα θα αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 3 εκατ. ευρώ. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 5.000 ευρώ και φτάνουν έως 1.500.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει τα 3.000.000 ευρώ.
Για σοβαρές παραβάσεις άνω των 50.000 ευρώ, το Υπουργείο Ανάπτυξης θα δημοσιεύει το όνομα της επιχείρησης και στοιχεία της παράβασης, αποσκοπώντας στην διαφάνεια και την αποτροπή παρόμοιων φαινομένων.
Καταγγείλετε τις Παραπλανητικές Πρακτικές: Μπορείτε να αναφέρετε παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές στο: https://kataggelies.mindev.gov.gr/