Οι Έλληνες εφοπλιστές κυριαρχούν στις παγκόσμιες μεταφορές με 5.722 πλοία και 157.634 προσεγγίσεις λιμανιών το 2024

Η ελληνική ναυτιλία διαπρέπει για μία ακόμη χρονιά, αναδεικνύοντας τη δύναμη και την ευελιξία του ελληνόκτητου στόλου παγκοσμίως.

Ηγετικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας το 2024

Το 2024 αποδείχτηκε μια εξαιρετική χρονιά για την ελληνική ναυτιλία, με τον ελληνικό εμπορικό στόλο να ενισχύει τη θέση του στα παγκόσμια θαλάσσια δίκτυα. Παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις και τις ανακατατάξεις στις διεθνείς εμπορικές διαδρομές, ο ελληνόκτητος στόλος παρουσίασε αύξηση στη δραστηριότητά του, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή του παρουσία.

Αύξηση αριθμού πλοίων και προσεγγίσεων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, τα ενεργά πλοία ελληνικών συμφερόντων το 2024 ανήλθαν σε 5.722, αυξημένα σε σχέση με τα 5.666 του προηγούμενου έτους. Επιπλέον, οι προσεγγίσεις σε παγκόσμια λιμάνια ξεπέρασαν τις 157.600, δείχνοντας μια μικρή αλλά σημαντική άνοδο σε σχέση με τις 156.145 το 2023.

Στρατηγική εστίαση στα χύδην φορτία

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν την εστίασή τους στα χύδην φορτία που περιλαμβάνουν σιτηρά, μεταλλεύματα και κάρβουνο. Ο στόλος bulk carriers αυξήθηκε κατά 4%, φτάνοντας τα 2.894 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 36% της μεταφορικής ικανότητας του ελληνικού στόλου. Ταυτόχρονα, τα δεξαμενόπλοια κάλυψαν το 39% της συνολικής χωρητικότητας, αποδεικνύοντας την ισορροπημένη κατανομή των δραστηριοτήτων.

Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες κορυφαίοι προορισμοί

Η Κίνα διατήρησε την πρώτη θέση ως προορισμός για τα ελληνόκτητα πλοία, με 13.304 προσεγγίσεις και 1,35 δισεκατομμύρια dwt μεταφορικής ικανότητας το 2024. Σημαντική αύξηση κατέγραψαν τα bulkers, με +8% στα μεταφερόμενα dwt. Αντιθέτως, η κίνηση δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου μειώθηκε.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου σημειώθηκε μικρή πτώση συνολικής κίνησης, κυρίως λόγω μείωσης σε containerships και δεξαμενόπλοια αργού. Ωστόσο, τα bulk carriers ενισχύθηκαν κατά 20%, αυξάνοντας τις προσεγγίσεις τους από 2.374 σε 2.837.

Άλλες σημαντικές αγορές και γεωπολιτικές επιπτώσεις

Την τρίτη θέση κατέλαβαν η Βραζιλία και η Ινδία, με τον ελληνικό στόλο να προσεγγίζει λιμάνια σε 176 χώρες συνολικά το 2024. Ωστόσο, η Ρωσία παρουσίασε πτώση στις ελληνικές αφίξεις, επηρεασμένη από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Επιπλέον, μειώθηκε σημαντικά η διέλευση ελληνόκτητων πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, εξαιτίας των απειλών από τους αντάρτες Χούθι.

Η σταθερή παρουσία και η στρατηγική ανάπτυξη του ελληνικού στόλου επιβεβαιώνουν τον κρίσιμο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές, ενδυναμώνοντας παράλληλα την εθνική οικονομία και το διεθνές εμπορικό αποτύπωμα της Ελλάδας.

δειτε ακομα

δειτε ακομα