Οι δασμοί του Τραμπ γονατίζουν την πολυτέλεια Ποιες μάρκες υποφέρουν περισσότερο

Πολυτελή είδη σε κρίση; Οι δασμοί Τραμπ φέρνουν ανατροπές στην αγορά.

Ενώ η αγορά ειδών πολυτελείας γνώρισε άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας υποστηριζόμενη από αγορές της μεσαίας τάξης, οι εμπορικές πολιτικές και οι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να ανακόπτουν την ανοδική της πορεία, δημιουργώντας ανησυχίες για τις προοπτικές μεγάλων οίκων μόδας και ειδών πολυτελείας.

Αναθεώρηση Προβλέψεων: Βουτιά στα Έσοδα

Η Bernstein, γνωστή για τις χρηματοοικονομικές της αναλύσεις, αναθεωρεί τις προβλέψεις της για τον τομέα της πολυτέλειας. Πλέον, αναμένει μείωση εσόδων κατά 2% για το 2025, σε αντίθεση με την προηγούμενη αισιόδοξη πρόβλεψη για ανάπτυξη 5%. Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή στην αντίληψη για την πορεία του κλάδου.

Αβεβαιότητα και Ανησυχία

Ο Luca Solca, αναλυτής της Bernstein, τονίζει την επικρατούσα αβεβαιότητα: “Η επιστροφή σε ρυθμούς πριν την ορκωμοσία Τραμπ είναι ένα όνειρο. Οι ζημιές στις χρηματοπιστωτικές αγορές και στην οικονομία, ως συνέπεια των αλλοπρόσαλλων ανακοινώσεων, δημιουργούν ένα δυσοίωνο περιβάλλον.” Και συμπληρώνει: “Η αβεβαιότητα συνήθως αποτελεί εξαιρετικό υπόβαθρο για μια ύφεση.”

Οι Κινήσεις των Μεγάλων Παικτών

Οι Financial Times αναφέρουν την περίπτωση του Bernard Arnault, CEO της LVMH, ο οποίος είχε εκφράσει την υποστήριξή του στην κυβέρνηση Τραμπ. Ωστόσο, οι εξελίξεις φαίνεται να τον διαψεύδουν, οδηγώντας σε αναθεώρηση των προοπτικών για τον όμιλο.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Πτώση Πωλήσεων

Η Barclays αναμένει μείωση 1% στις πωλήσεις για το βασικό τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH στο πρώτο τρίμηνο. Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου προβλέπεται να παραμείνουν αμετάβλητες σε σχέση με πέρυσι, ενώ στο μέλλον αναμένεται υποχώρηση.

Το Χτύπημα στη Μεσαία Τάξη

Ο Erwan Rambourg, διευθύνων σύμβουλος της HSBC, προειδοποιεί ότι οι δασμοί θα πλήξουν τη μεσαία τάξη, μειώνοντας την αγοραστική της δύναμη και επηρεάζοντας τις πωλήσεις ειδών πολυτελείας. “Όταν η μεσαία τάξη δεν έχει λεφτά, δεν θα πουλάνε και οι μάρκες,” εξηγεί. “Μπορεί φαινομενικά να απευθύνονται σε πλούσιους, αλλά οι μικροαστοί αγοράζουν συνέχεια και τις συντηρούν.”

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Πλήγμα για την Gucci

Ιδιαίτερα αρνητικές είναι οι προβλέψεις για την Gucci, με αναμενόμενη μείωση πωλήσεων 25% το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η Barclays συμφωνεί, επισημαίνοντας ότι τα προβλήματα για τα προϊόντα πολυτελείας μόλις ξεκίνησαν.

δειτε ακομα

δειτε ακομα