Σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις, μέσω μιας νέας καινοτόμου εφαρμογής, θα διευκολυνθεί η έκδοση και η διαβίβαση όλων των παραστατικών που σχετίζονται με τις αγοραπωλησίες προϊόντων και υπηρεσιών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Η συγκεκριμένη εφαρμογή θα προσφέρει επίσης τη δυνατότητα για την έκδοση και αποστολή ψηφιακών δελτίων αποστολής. Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Φορολογική Διοίκηση θα αποκτήσει άμεση γνώση των επιχειρηματικών συναλλαγών και των συνθηκών μεταφοράς κάθε προϊόντος.
Μέσα στον Φεβρουάριο, αναμένονται και οι πρώτες ενδείξεις για την εισαγωγή του ψηφιακού πελατολογίου, που θα στοχεύσει συγκεκριμένους τομείς της ελεύθερης επαγγελματίας. Αυτό θα επιτρέψει στους ελεγκτικούς μηχανισμούς να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τον πελατολόγιο των επαγγελματιών και να ανιχνεύουν πιθανά κρούσματα φοροαποφυγής.
Η εφαρμογή του μέτρου θα ξεκινήσει από κλάδους όπως τα συνεργεία αυτοκινήτων, οι φανοποιεία, οι πλυντήρια και οι χώροι στάθμευσης, με σκοπό να επεκταθεί και σε άλλα επαγγελματικά πεδία μέχρι το τέλος του 2025.
Επιπλέον, νωρίς αυτή την εβδομάδα, η Κομισιόν έδωσε το «πράσινο φως» για την υποχρεωτική υιοθέτηση των ηλεκτρονικών τιμολογίων σε όλες τις επιχειρηματικές συναλλαγές. Το μέτρο αυτό θα τεθεί σε εφαρμογή από το καλοκαίρι, αρχικά για τις μεγάλες επιχειρήσεις και στη συνέχεια για τις μεσαίες και μικρές.
Σύμφωνα με την απόφαση, οι ηλεκτρονικές τιμολόγησεις θα είναι υποχρεωτικές μόνο για συναλλαγές μεταξύ φορολογικών υποκειμένων που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις που δεν έχουν έδρα στην Ελλάδα δεν θα επηρεαστούν από αυτή την υποχρέωση, ακόμα και αν είναι καταχωρημένες για ΦΠΑ στη χώρα, και θα διατηρούν το δικαίωμα να εκδίδουν παραστατικά σε χαρτί σε ενδοκοινοτικές συναλλαγές. Οι πωλήσεις προς τελικούς καταναλωτές δεν θα εμπίπτουν στις προβλέψεις αυτού του μέτρου.