Μεγάλη αναβάθμιση στο gov.gr: Εκτός λειτουργίας το TAXISnet, ο e-ΕΦΚΑ και το Πόθεν Έσχες για δύο Σαββατοκύριακα

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναβαθμίζει τις υποδομές Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων της.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ), που υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχωρά σε σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση των υποδομών της. Συγκεκριμένα, αφορά το Ιδιωτικό Υπολογιστικό Νέφος Βάσεων Δεδομένων, μια κρίσιμη υποδομή για τη λειτουργία πολλών ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τους φορείς του Δημοσίου. Στόχος αυτής της ενέργειας είναι η διαρκής βελτίωση της απόδοσης και της ασφάλειας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σχεδιασμός των Εργασιών και Επιπτώσεις

Οι εργασίες αναβάθμισης έχουν προγραμματιστεί να γίνουν σε δύο διακριτές φάσεις, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση. Τα χρονικά διαστήματα που έχουν οριστεί είναι:

  • Η πρώτη φάση θα ξεκινήσει την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 στις 22:00 και θα ολοκληρωθεί το Σάββατο 10 Μαΐου 2025 στις 10:00.
  • Η δεύτερη φάση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 στις 22:00 και θα ολοκληρωθεί το Σάββατο 17 Μαΐου 2025 στις 09:00.

Κατά τη διάρκεια αυτών των χρονικών περιόδων, ορισμένες ψηφιακές υπηρεσίες δεν θα είναι προσβάσιμες. Οι υπηρεσίες που θα επηρεαστούν περιλαμβάνουν:

  • Όσες απαιτούν αυθεντικοποίηση χρηστών μέσω κωδικών TAXISnet, όπως υπηρεσίες του gov.gr, της ΗΔΙΚΑ, του e-ΕΦΚΑ κ.ά.
  • Βασικές υπηρεσίες όπως το Πόθεν Έσχες, η Ενιαία Αρχή Πληρωμής, το e-Παράβολο, καθώς και διάφορα web services που παρέχονται σε φορείς της Δημόσιας Διοίκησης μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ.
  • Υπηρεσίες που αφορούν τη φορολογική διοίκηση της ΑΑΔΕ και του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όπως τα συστήματα TAXISnet, ICISnet, TAXIS, Elenxis, MIS, ΨΥΔΗΠΕΕΚ κ.ά.

Δέσμευση για Ελαχιστοποίηση της Επιβάρυνσης

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια οι εργασίες να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν. Ο πρωταρχικός στόχος είναι η ταχύτερη αποκατάσταση της διαθεσιμότητας των ψηφιακών υπηρεσιών, ελαχιστοποιώντας έτσι την αναστάτωση για τους πολίτες.

δειτε ακομα

δειτε ακομα